استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که مسجد مرکز عبادت و عبودیت و محلی برای تربیت دینی و تقوای الهی است، اهمیت دادن به این مکان مقدس را امری ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد میردامادیان، استاد حوزه علمیه قم در مسجد مقدس جمکران با اشاره به اهمیت و فضیلت مسجد گفت: نماز همسایه مسجد به حد کمال نمی‌رسد مگر آن‌که آن را در مسجد به جا آورد.

وی با بیان این‌که بهترین نوع عبادت اقامه نماز در مسجد است افزود: از حضرت رسول اکرم صلی‌الله علیه و آله سوال شد، همسایه مسجد تا چند خانه را شامل می‌شود، حضرت پاسخ دادند «تا آنجایی که صدای اذان به آن برسد».

وی با اشاره به اهمیت مسجد در نزد خدای متعال، خاطرنشان کرد: خداوند در سوره مبارکه «طه» خطاب به حضرت موسی فرموده‌اند «این مکان متعلق به خداست و بوی خدایی می دهد، جایی که از خدا غافل نشوی می‌شود مکان مقدس و وقتی که در آن به یاد خدا باشی می‌شود زمان مقدس».

حجت‌الاسلام والمسلمین میردامادیان در پایان افزود: امام عصر(عج) در همه حال به این مکان مقدس عنایت دارد و به گفته امام صادق(ع) زمانی که همه یک دل شوند و همه غم و غصه‌شان امام زمان(عج) باشد خداوند حضرت را می‌رساند./س

برچسب ها: قم ، نماز ، جماعت ، مسجد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.