روستا آزاد در گفتگو باشگاه خبرنگاران:

اجرای صحیح طرح انتخاب رئیس دانشگاه از سوی دانشگاهیان دانشگاه را رشد می‌دهد

رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: طرح انتخاب رئیس دانشگاه از سوی دانشگاهیان اگر به صورت دقیق انجام شود، می‌تواند دانشگاه را به سمت پیشرفت سوق دهد.

"رضا روستا آزاد" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره به تصمیم وزارت علوم برای تعیین ریاست دانشگاها از سوی دانشگاهیان گفت: ریاست دانشگاه امری است که بایستی مجموعه‌ای از اساتید و هیئت علمی‌ با همکاری و تعامل وزیر علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی انتخاب شود.

وی در ادامه تصریح کرد: ریاست دانشگاه باید بتواند با برنامه‌ریزی سیاست‌های درونی دانشگاه و وزارت علوم را هماهنگ و پیاده سازی کنند. در نتیجه باید کسی برای این امر انتخاب شود که توانایی تعامل بین وزارت علوم و دانشگاه را رعایت داشته باشد.

وی افزود: در این رابطه مدل‌های مختلفی می‌توان تصور کرد که در دانشگاه شریف  "کمیته جستجو" تشکیل شده و نمایندگان اساتید در آن حضور دارند و کاندیداهای معتبر برای ریاست دانشگاه را تعیین کرده و آنها را از سوی دانشگاه به وزارت علوم معرفی می کنیم تا وزیر یکی را برای تصدی پست ریاست دانشگاه انتخاب کند.

روستا آزاد افزود: حال اگر رویکرد وزیر علوم نسبت به اشخاص معرفی شده مثبت نباشد، آنوقت طبق قانون خود وزیر علوم رئیس دانشگاه را پیشنهاد می‌دهد.اگر این طرح درست انجام شود و فردی که هم مقبولیت در داخل دانشگاه وزارت داشته و انتخاب شود طرح خوبی می‌تواند باشد.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف افراط وتفریط را عامل برهم زدن این طرح دانست وگفت:در هر دو صورت افراط و تفریط میتواند منجر به مشکلات شده، اگر فقط ریاست دانشگاه را خود دانشگاهیان انتخاب کنند، این انتظار می‌رود که تعامل خوبی با وزیر ندارد، حال اگر افراط از سوی دیگری باشد  ومقبولیت در داخل دانشگاه وجود نداشته باشد وی نمی‌تواند ارکان وزارت علوم را در داخل پیاده کند.  
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر به صورت دقیق این طرح انجام شود، میتواند با کمک ریاست ومطالبات وزارت علوم دانشگاه را به سمت پیشرفت سوق دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار