نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: آفت زنجره خرما ، خطر جدی برای نخلداران شرق استان کرمان به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان ، حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی صبح امروز در گفتگوی تلفنی با برنامه ی زنده ی تلویزیونی "صبح به خیر ایران" شبکه یک سیما با اشاره به اینکه خرما یکی از محصولات مهم شرق استان کرمان است ، افزود: این محصول در اشتغالزایی و بحث صادرات نقش بسیار ویژه ای دارد.

وی از آسیب جدی آفت زنجره خرما طی 10 تا 15 سال گذشته به باغ های نخیلات شرق استان خبر داد و خاطرنشان کرد: متأسفانه این آفت طی سالهای اخیر به برخی از روستاها هم گسترش یافته است.

حجت الاسلام غضنفرآبادی با اشاره به اینکه این آفت ، خطر جدی برای نخلداران شرق استان کرمان به شمار می رود ، خواستار توجه جدی مسئولان به این مشکل شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش بحث اشتغال را نیاز اصلی مردم شهرستان بم دانست و تصریح کرد: حدود 40 هزار نفر از مردم بم (قبل از زلزله) بدهکار بانک ها بوده اند که متأسفانه برخی در زلزله جان خود را از دست دادند و برخی هم زنده اند ولی نتوانسته اند بدهی خود را به بانک ها صاف کنند.

حجت الاسلام غضنفرآبادی یادآور شد: همین امر ارائه ی تسهیلات برای اشتغالزایی در این شهرستان را قفل کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد: این مشکل با یاری مسئولان حل شود./ب

برچسب ها: زنجره ، خرما ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.