امارات برای مقابله با اعتراضات داخلی، با "بلک واتر" قرارداد امضا کرد

شبکه تلویزیون دموکراسی ناو آمریکا خبر داد امارات با موسس شرکت امنیتی بلک واتر قراردادی امضا کرد که بر اساس آن یک گروه مزدور 800 نفره برای تامین امنیت این کشور عربی فعال می‌شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ شبکه تلویزیون دموکراسی ناو آمریکا خبر داد امارات با "اریک پرنس" موسس شرکت  آمریکایی امنیتی بلک واتر قراردادی امضا کرد که بر اساس آن یک گروه مزدور 800 نفره برای تامین امنیت این کشور عربی فعال می شود.

این شبکه تلویزیونی تصریح کرد بر اساس این قرار داد گروه 800 نفره ای که اریک پرنس تشکیل می دهد ماموریت هایی را در داخل و خارج امارات بر عهده می گیرند که در تامین امنیت این کشور عربی موثر خواهد بود و حمایت از خطوط نفتی و آسمانخراش ها و تلاش برای جلوگیری از هرگونه نافرمانی مدنی و شورش داخلی بخشی از این ماموریتها به شمار می آید.

 پیش از این روزنامه نیویورک تایمز نیز در خبری مشابه فاش ساخته بود امارات در قراردادی 529 میلیون دلاری با شرکت جدید اریک پرنس( رفلکس رسپانسس) برای تشکیل یک گروه ویژه امنیتی به توافق رسید.

اسناد فاش شده نشان می دهد امارات تلاش می کند از این نیروها برای برخورد با اتباع بیگانه ی معترض به شرایط کاری یا سرکوب معترضان به  نظام حاکم  استفاده کند زیرا این ماموریت در بخشی از توافقنامه امضا شده تصریح شده است.

نیویورک تایمز پیش بینی کرد این توافقنامه از حمایت دولت اوباما بهره می برد زیرا روابط میان واشنگتن و ابوظبی بسیار گرم و صمیمی است.

خبر توافق امارات با موسس بلک واتر، در شرایطی منتشر می شود که ماه گذشته ولیعهد این کشور در دیدار از آمریکا با باراک اوباما گفتگو کرده بود.

تلویزیون دموکراسی ناو در توضیح این خبر اعلام کرد:« نیروهای مورد نظر امارات متشکل از مزدورانی ازکلمبیا، آفریقای جنوبی و چند کشور دیگر خواهند بود اما Eric Prince در تشکیل این نیرو هرگز از مسلمانان استفاده نخواهد کرد زیرا معتقد است مسلمانان برای انجام ماموریت در کشورهای اسلامی و برخورد با مسلمانان قابل اعتماد نیستند.»

اریک پرنس از سال گذشته و پس از آنکه آمریکا را ترک کرد در امارات زندگی می کند.

با توجه به اینکه پرنس پس از فروش بلک واتر، اعلام کرده بود فعالیت های امنیتی را کنار گذاشته است توافق او با امارات را باید اولین توافق امنیتی پس از فروش بلک واتر نام برد.

اقتصاد امارات به شدت با نیروی کار خارجی پیوند خورده است در نتیجه این کشور نگران است اتباع خارجی مشکلاتی را برای نظام سیاسی به وجود بیاورند در نتیجه سعی می کند با چنین‌ توافقنامه هایی از بروز خطر و تهدید علیه نظام سیاسی جلوگیری کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار