شرایط موجود نشان می‌دهد که احتمال دستیابی به توافق نهایی برای برچیده شدن برنامه هسته‌ای ایران تا ضرب‌الاجل تعیین‌شده در ماه ژوئیه بسیار کم است، در این صورت می‌توان انتظار داشت دولت آمریکا از کنگره بخواهد که در شرایط کنونی اقدامی در این زمینه انجام ندهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست در گزارشی با بیان این مطلب آورده است: در صورتی که ضرب‌الاجل تعیین‌شده محقق نشود، بحث درباره ادعای رابرت منندز، رئیس کمیته روابط خارجی سنا مبنی بر اینکه در پایان توافق موقت شش‌ماهه، زمان برای بازگرداندن تحریم‌ها از دست می‌رود، بار دیگر از سر گرفته خواهد شد.

منندز روز جمعه در سخنانی در سنا این ادعا را مطرح و تاکید کرد: تحریم‌های جدید به گونه‌ای نخواهد بود که بتوان درباره توقف و یا ادامه آن بحث کرد. اما حتی در صورتی که اکنون نیز بحث تحریم‌های جدید مطرح شود، برای تاثیر گذاری آن بر روی اقتصاد ایران حداقل به یک سال زمان نیاز است. 

منندز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این ادعا که یک گزینه برای جلوگیری از این مسئله، تصویب استفاده از گزینه نظامی است، گفت: با وجود این افراد بسیاری کمی بر این باورند که در صورت تصویب این قانون، رئیس‌جمهور فعلی آن را عملی کند.
این روزنامه آمریکایی در ادامه گزارش خود راه دیگری را برای این مسئله مد نظر قرار می‌دهد و به یادداشت تعدادی از مقامات نظامی سابق و فعلی آمریکا در این باره اشاره می‌کند. 
در بخش پایانی این گزارش ادعا شده است: زمان برای گزینه‌هایی که ما در اختیار داریم، به سرعت رو به پایان است. در این سال‌ها که وقت صرف تعامل با ایران و اعمال تحریم و سپس برداشتن این تحریم‌ها شده است، رئیس‌جمهور و وزرای خارجه‌اش زمان را برای بهترین گزینه‌های ما از دست داده‌اند. 
این روزنامه در سخنانی تحریک‌آمیز مدعی شد: تجهیز اسرائیل به این بمب شاید یکی از معدود راه‌های باقی‌مانده برای جلب توجه ایران باشد. در صورتی که باراک اوباما از بر عهده گرفتن مسئولیت این مسئله شانه خالی کند، آنگاه این اسرائیل است که باید به تنهایی در این زمینه عمل کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار