رئيس انجمن توليدكنندگان شكلات و شيريني ایران گفت: قيمت شكلات و شيريني تا قبل از اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها هيچ تغييري نمي‌كند.

جمشيد مغازه‌اي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: هم‌اكنون ميزان توليد شكلات و شيريني در كشور يك ميليون و 500 هزار تن است كه از اين مقدار 199 هزار تن به ارزش 475 ميليون دلار به خارج از كشور صادر مي‌شود.

رئيس انجمن شكلات و شيريني ايران افزود: با توجه به كيفيت بالاي شكلات و شيريني ايران، اين محصولات به 60 كشور دنيا از جمله آمريكا، كانادا، استراليا كه از استانداردهاي بسيار بالايي براي واردات مواد غذايي برخوردارند صادر مي‌شود.

وی با اشاره به مصرف دو ميليون تني شكلات در كشور گفت: به خاطر كيفيت و قيمت مناسب شكلات و شيريني ايران، واردات محصولات مشابه خارجي به كشور چندان مقرون به صرفه نيست.

مغازه‌اي با بيان اينكه بر اساس خواست حمايت از حقوق مصرف‌كنندگان و نيز وزارت صنعت، معدن و تجارت كليه توليدكنندگان شكلات و شيريني در سال گذشته هيچ افزايش قيمتي را بر محصولات خود اعمال نكرده‌اند، اظهار داشت: چنانچه پس از اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها هزينه‌هاي توليد شكلات و شيريني در كشور به خاطر بالا رفتن نرخ حامل‌هاي انرژي افزايش يابد؛ چاره‌اي جز تغيير قيمت‌ها و بالابردن نرخ اين محصولات نخواهيم داشت.

رئيس انجمن شكلات و شيريني ایران با اشاره به كاهش 16 درصدي ميزان صادرات شكلات از كشور نيز گفت: سال گذشته به خاطر برخي مشكلات نظير تعهد ارزي و نيز عوارض صادراتي كه خوشبختانه برطرف شد ميزان صادرات شكلات و شيريني توليد وطني نزديك به 15 الي 16 درصد افت كرد.

وي ادامه داد: اميدواريم امسال با توجه به برداشتن عوارض صادراتي ميزان فروش شكلات‌هاي ايراني در بازارهاي صادراتي بيش از پيش افزايش يابد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار