با پی‌گیری‌های انجام شده و اخذ موافقت اولیه بین المللی اتومبیل رانی ایران برای حضور در رالی خاور میانه آماده می‌شود.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران؛ در جریان اجلاس اخیر کشورهای خاورمیانه وشمال آفریقا که در قطر و با حضور ژان تات رئیس فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی برگزار شد، برگزاری رالی بین المللی با حضور برخی کشورهای عضو در ایران به تصویب رسید.

این رویداد بین المللی زیر نظر ناظران فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی FIA برگزار می شود و در صورت کسب امتیازهای کیفی لازم از سال آینده این مسابقه رالی بطور رسمی در تقویم فدراسیون جهانی ثبت و ایران به عضویت رالی خاور میانه در خواهد آمد.

مهرعلی ریاست فدراسیون اتومبیل رانی که به همراه علی رغبتی مدیر کل دفتر برنامه ریزی و نظارت وزارت ورزش کشورمان در این اجلاس حضور داشت از جاذبه های اقلیمی و تاریخی و پتانسیل موجود در ایران برای برگزاری رالی های بین المللی را تشریح کرد.

این مسابقات اوایل تیر سال جاری با حضور کشورهای عضو رالی خاور میانه و همچنین تیم های داخل کشور که با استانداردهای بین المللی مطابقت دارد برگزار می شود. برگزاری موفق این مسابقات تائیدیه نهایی برای عضویت ایران در رالی خاورمیانه را به همراه خواهد داشت.

رشته اتومبیلرانی در ایران دارای پتانسیل بسیار مناسبی در حوزه فنی و نیز مخاطب و علاقمندان آن است اما تا کنون امکان حضور در رقابت های رسمی و بین المللی را نداشته است.از سال گذشته همزمان با سرپرستی حمید رضا مهرعلی در فدراسیون تلاشهایی برای ایجاد ظرفیت فعالیت های بین المللی در اتومبیلرانی آغاز شد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار