وزیر ارشاد در دیدار هنرمندان پیش‌کسوت عنوان داشت: مقام معظم رهبری هم روی این امر خیلی تاکید و اصرار دارند که در امور هنری از جمله بازی‌های یارانه‌ای به هویت خودمان برگردیم.

به گزارش حوزه  فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با اعضای هنرمندان پیشکسوت ضمن تبریک سال نو، ابراز امیدواری کرد که سال جدید برای آنها و فرهنگ و هنر ایران سال پرباری باشد و امسال که با تدبیر مقام معظم رهبری به نام فرهنگ مزین شده است، فضای بهتری برای توسعه فرهنگی در ابعاد مختلف فراهم گردد.

وی با برحق دانستن انتقادها و شکایت‌های هنرمندان پیش‌کسوت، دیدار با آنها را مایه افتخار برای خود دانست و عنوان داشت: همواره به شما هنرمندان علاقه و ارادت داشته و دارم و در چندین جشنواره هنری و سینمایی هم، همیشه ارادت به شما هنرمندان پیش‌کسوت را ابراز کرده‌ام. در واقع نه تنها وزارت ارشاد که عموم مردم شما را جزو سرمایه خود می دانند چرا که هنر و داشته‌های خود را به جامعه عرضه کرده‌اید و برای تعالی کشور کوشیده‌اید.

علی جنتی افزود: آنچه برای ما نکته مثبت است آن است که شورای عالی انقلاب فرهنگی، موسسه هنرمندان پیش‌کسوترا به رسمیت شناخته و اهداف و وظایف آن را تایید کرده است.

وزیر فرهنگ همچنین اظهار داشت: از روز اولی که به وزارت ارشاد آمدم درخصوص مسائل هنرمندان با آقای قالیباف صحبت کردم و تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری امضا کردیم که یکی از بحث‌های آن اختصاص فضاهایی برای تئاتر، سینما و دیگر شاخه‌های هنری است.

عضو کابینه دولت یازدهم افزود: در واگذاری پست‌ها سعی کرده‌ام کار را به دست اهل فن بسپارم و می‌بینیم که در همه حوزه‌های هنری، سینمایی، فرهنگی و مطبوعاتی، افرادی متخصص به کار گماشته شده‌اند.

وی درخصوص هنرهای تجسمی بیان داشت: لایحه‌ای به دولت دادیم که بر مبنای آن همه پروژه‌هایی که در کشور اجرا می‌شود، یک درصدی از آن به آثار هنری ایرانی و اسلامی اختصاص داده شود که متاسفانه در مجلس رد شد.

وزیر ارشاد در بخش دیگری از سخنانش با ضروری دانستن تشکیل اتاق فکر در حوزه‌های مختلف هنری، موافقت خود را با واگذاری باشگاهی به هنرمندان برای تبدیل شدن به محل اجتماع و تشکیل جلسات آنها، اعلام و تصریح کرد که درحقیقت باغ زیبا برای همین امر اختصاص شده است.

وی با اشاره به بدهی سنگین و مشکلات صندوق هنرمندان، اظهار داشت: ما در هیئت امنای این صندوق، بزرگ‌ترین بانکداران و اقتصاددانان کشور را عضو کرده‌ایم و چهار یا پنج نفر تحصیل کرده اقتصاد را هم به عضویت هیئت مدیره آن درآورده‌ایم تا این صندوق را به جایی برسانند که کمکی به حوزه فرهنگ و هنر باشد.

وزیر ارشاد در ادامه سخنان خود به موضوع اقتصاد هنر پرداخت و بیان داشت: یکی از بحث‌های اساسی که من همواره دنبال کرده‌ام، موضوع اقتصاد هنر است و برای همین منظور از مشاوران صاحب‌نظری همچون مهندس کاظمی که در این امر متخصص هستند استفاده می‌کنیم.

همچنین در خصوص ارکسترهای موسیقی، علی جنتی مجددا بر تلاش جدی وزارت ارشاد برای احیای آنها تاکید کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان سخنان خود از اینکه هنرمندی با سوابق بسیار، دغدغه‌ معیشتی داشته باشد ابراز تاسف کرد و وعده داد که با تشکیل جلسات با معاون و مسئولان هنری، بخشی از این موارد حل شود.

در این دیدار، رئیس سازمان سینمایی، معاون حقوقی و امور مجلس و نیز مدیر عامل موسسه هنرمندان پیش‌کسوت؛ جنتی را همراهی می‌کردند.

در ابتدای این دیدار، برخی از هنرمندان پیش‌کسوت به بیان دیدگاه‌ها و نظرهای خود پرداختند.


اننتهای پیام/


برچسب ها: هویت ، ملی ، بازی ، رهبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.