معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران از رشد چشمگیر ایمنی سفرهای تفریحی دریایی در سواحل استان مازندران در ایام نوروز سال جاری خبر داد.

کیا کجوری در گفتگوبا خبرنگارباشگاه خبرنگاران ساری؛ گفت: مازندران هرساله در ایام نوروز پذیرای هزاران گردشگر دریایی در سواحل استان می باشد که در این راستا پیش از شروع تعطیلات نوروزی،گروههای ویژه ای به منظور اجرای طرح گشت بازرسی از سواحل و کنترل ایمنی گردشگران دریایی در بندر نوشهر تعیین می گردند.

وی هماهنگی با ارگان های دریایی استان، بکار گیری ابزار تبلیغاتی نظیر چاپ بنر و بروشور و برگزاری جلسات متعدد با مسئولان تعاونی های قایقرانی فعال در سواحل مازندران را از مهمترین اقدامات اداره کل در جهت ارتقاء ایمنی سفرهای دریایی بیان کرد.

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران تصریح کرد: همزمان با آغاز تعطیلات نوروزی، اکیپ های ویژه شامل بازرسان متخصص دریایی به سواحل دریای مازندران و ایستگاههای تفریحی دریایی اعزام و بطور روزانه اجرای الزامات ایمنی توسط قایقرانان و مسافران را کنترل و پایش نمودند که در مجموع بیش از 800 نفر- ساعت بازرسی از سواحل توسط کارشناسان اداره کل انجام شد.

وی افزود:همچنین یک فروند شناور تندرو ناجی در این مدت ضمن برخورداری از آمادگی لازم جهت هرگونه کمک رسانی،بطور مستمر نسبت به پایش سواحل استان اقدام نمود.

کیاکجوری یادآورشد: همکاری خوب مسافران و مسئولین شناورهای تفریحی در زمینه رعایت نکات ایمنی و توجه به الزامات دریایی سبب گردید تا علیرغم ثبت نزدیک به 300 هزار نفر- سفر دریایی ، نوروز 93 بدون هیچگونه سانحه ای برای گردشگران در سواحل استان به پایان برسد و امیدواریم این امر با پیشرفت ایستگاههای تفریحی – دریایی و ساخت اسکله های ویژه درسال های آتی تداوم داشته باشد./س

 

برچسب ها: افزایش ، سفر ، دریایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.