رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی گفت: قبل از اجرای فاز اول هر هکتار تولید کشوری یک میلیون تومان سوخت مصرف می‌کرد بعد از اجرای فاز اول شد 9 میلیون تومان که کشاورزان بیچاره شدند مرغداری‌ها، گلخانه‌ها و... بسته شدند و برای اجرای فاز دوم هیچ سیمای روشنی نداریم و معلوم نیست سوخت بخش کشاورزی کجاست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "عباس رجایی" نماینده مردم اراک در جلسه علنی امروز پس از سخنرانی وزیر جهاد کشاورزی در مورد اقتصاد مقاومتی و هدفمند کردن یارانه‌ها گفت: من و وزیر کشاورزی نباید صرفا دغدغه‌هایمان را بیان کنیم بلکه باید راهکارها را هم ارائه کنیم.
 
وی افزود: دولت و مجلس و قوه قضاییه باید برای مردم نسخه شفابخش تهیه کنند من فکر می‌کردم آقای نوبخت که دیروز در صحن علنی در مورد اقتصاد مقاومتی و هدفمندی یارانه‌ها بحث کردند در حوزه کشاورزی نیز بحث‌های جدی ارائه کنند.
 
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس تصریح کرد: متاسفانه امروز در برنامه‌ها دیدم دولت امنیت غذایی را برعهده وزارت صنعت گذاشت نمی‌دانم این چه چیزی است که باید امنیت غذایی بر عهده وزارت صنعت گذاشته شود، مقامات دولتی باز هم خطا کردند.
 
رجایی در ادامه تصریح کرد: ماده آلی خاک در کشور ما یک درصد است ولی وزیر گفت نیم درصد است البته متوسط ماده آلی خاک در جهان 4 درصد است.
 
وی افزود: راندمان آب در کشور ما 35 درصد است چه اقدامی برای ارتقای راندمان آب در کشور انجام داده‌ایم آیا باز هم باید با زور و حرف دنبال این اقدام باشیم یا این که برنامه خاصی داریم.
 
نماینده اراک تصریح کرد: کشور ما نیمه خشک بوده و به آب نیاز دارد ولی هیچ اقدامی صورت نگرفته و می‌بینیم کشورهای جنوب خلیج فارس بیابان‌های خودشان را سرسبز کرده‌اند ما در اطراف خود سه دریا داریم اما هیچ اقدامی انجام نمی‌دهیم.  
 
وی افزود: امسال در جنوب کرمان سیل جاری شد اما هیچ آبی جمع آوری نکردیم در استان‌های خراسان سیل آمد باز هم هیچ آبی جمع‌آوری نشد.
 
رجایی تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی این که در مورد مکانیزاسیون برنامه داشته باشیم.
 
وی تصریح کرد: قرار ما با وزارت کشاورزی قبلی این بود در افق چشم انداز 300 میلیون تن محصول داشته باشیم اما بعد خودشان گفتند 230 میلیون تن را محقق خواهیم کرد و الان107 تن را مطرح می‌کنند این فاصله چگونه تامین خواهد شد.  
 
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی تصریح کرد: قبل از اجرای فاز اول هر هکتار تولید کشوری یک میلیون تومان سوخت مصرف می‌کرد بعد از اجرای فاز اول شد 9 میلیون تومان که کشاورزان بیچاره شدند مرغداری‌ها، گلخانه‌ها و... بسته شدند و برای اجرای فاز دوم هیچ سیمای روشنی نداریم و معلوم نیست سوخت بخش کشاورزی کجاست.
 
وی ادامه داد: یارانه‌ای که به همه مردم داده می‌شود به کشاورزان هم داده می‌شود برای موتورسیکلت‌ها و خودروهای شهری و روستایی کارت سوخت داده‌اند که محترمانه از سوخت استفاده می‌کنند اما در بخش کشاورزی چنین اتفاقی نیفتاده است و کشاورزان باید هر ماه یک بار به کافی‌نت بروند و با هزار منت به آن‌ها سوخت بدهیم و اگر قیمت گازوئیل 150 تومان است با قیمت 400 تومان به دست کشاورز می‌رسد این چه احترامی است که به کشاورزان می‌کنیم.
 
رجایی اظهار داشت: تا صحبت می‌کنیم می‌گویند اگر به کشاورزان کارت سوخت بدهیم سهیمه خود را خواهند فروخت این چه تهمتی است که به کشاورزان می‌زنیم.  
 
وی در ادامه گفت: برای بیماری‌های مشترک دام و انسان منابعی پیش‌بینی نشده و باید مسئولان جواب بدهند.  
 
وی تصریح کرد: کسانی که از قیمت سوخت پتروشیمی‌ها در جریان بررسی لایحه بودجه دفاع می‌کردند جواب بدهند چرا از بخش کشاورزی دفاع نکردند.  
 
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با بیان این که قیمت گذاری بخش کشاورزی واقعی نیست گفت: باید کالاهای اساسی را خودمان تولید کنیم.
 
وی در پایان گفت: اگر قوانین موجود در عرصه کشاورزی به درستی اجرا شود، مشکلات حل خواهد شد. 

انتهای پیام/
برچسب ها: کمیسیون ، کشاورزی ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار