درحالیکه در روز چهارشنبه مقام‌های استرالیایی اعلام کرده‌اند سیگنال‌های بیشتری را ردیابی کرده‌اند، یک کار‌شناس پرواز کانادایی، نظریه‌ای جدید ارائه داده که احتمال‌های بیشتری درباره هواپیمای ناپدید شده خطوط هوایی مالزی را مطرح می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، به گفته مقامات استرالیایی یکی از سیگنال‌ها 5 دقیقه و 7 ثانیه و دیگری 7 دقیقه به طول انجامید.

دی عین حال یک کار‌شناس پرواز کانادایی گفته است که از کار افتادن دستگاه‌های ناوبری ممکن است در نتیجه آتش سوزی در هواپیما یا در بخشی از آن صورت گرفته باشد؛ مساله‌ای که می‌تواند به مرگ کادر پرواز در اثر خفگی ناشی از دود انجامیده باشد؛ و پس از آن هواپیما به مدت نامعلومی به مسیر خود ادامه داده و در مکانی سرنگون شود. 

"کریس گولد ویلو" مقاله‌ای نوشته و در آن اشاره کرده است که برخی آتش سوزی‌ها در هواپیما‌ها به انتشار دود در کابین خلبان می‌انجامد و دستگاه‌های تماس ممکن است در نتیجه آتش یا دود یا هردوی آن‌ها، از کار افتد. 

این کار‌شناس که به مدت بیش از ۲۰ سال خلبان بوده نوشته است که کاپیتان هواپیمای خطوط هوایی مالزی، باتجربه بود و در کارنامه او، بیش از ۱۸ هزار ساعت پرواز به ثبت رسیده است، از این رو هرچه انجام داده، درست بوده از جمله تغییر مسیر پرواز به سمت منطقه "استرایت آو مالاکا"، منطقه‌ای که در حال حاضر جستجو‌ها در آن متمرکز شده است. 

گولد ویلو تغییر مسیر پرواز را این گونه تفسیر می‌کند که به احتمال زیاد حادثه‌ای در هواپیما روی داده که به از کار افتادن دستگاه‌های تماس انجامیده باشد؛ مساله‌ای که خلبان را بر آن داشت تا در نزدیک‌ترین فرودگاه بنشیند. از این رو فورا و در پی از کار افتادن دستگاه‌های تماس، مسیر هواپیما را تغییر داد، اما مساله جدی که در هواپیما روی داد و ممکن است آتش سوزی باشد، به خلبان و کادر پرواز فرصت رسیدن به نزدیک‌ترین فرودگاه را نداده است، بنابراین هواپیما برای مدتی به پرواز بی هدف ادامه می‌دهد و پس از آن در منطقه‌ای، سرنگون می‌شود. 

این کاپیتان و کار‌شناس پرواز در مقاله‌ای که در سایت WIRED منتشر کرده، آورده است: به نظر من از کار افتادن دستگاه‌های تماس، به معنای روی دادن آتش سوزی در هواپیما است. این آتش سوزی ممکن است تنها الکتریکی باشد و ممکن است باعث ایجاد دود شود و ممکن است نشود. او افزوده است: معتقدم که کادر پرواز به دلیل دود از هوش رفته و سپس هواپیما توسط دستگاه‌های پرواز اتوماتیک که جورج نام گرفته، به مسیر خود ادامه داده تا اینکه سوختش به پایان رسیده یا اینکه آتش هواپیما را فراگرفته و آن را در هوا منهدم کرده است. 

کریس گولد ویلو، فرضیه ناپدید شدن هواپیما در نتیجه فعالیت تروریستی را به طور کلی رد می‌کند و دلیل آن را آخرین پیام خلبان می‌داند که گفته بود "شب بخیر" و در خواست کمک یا سخنی که نشان از حمله باشد بر زبان نیاورده است. 

او افزوده است: سناریوی ربودن هوپیما در ارتفاع ۴۵هزار قدم برای من بی‌معنی است.

در صورت صحت این نظریه، تیم‌های جستجو باید محل عملیات خود را تغییر دهند به گونه‌ای که ابتدا باید مدت زمان ادامه پرواز هواپیما را تخمین بزنند تا به منطقه احتمالی سرنگونی آن برسند .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار