کتابخانه زنده یاد دکتر حسن لاهوتی، مولوی پژوه ، مترجمو استاد برجستهدانشگاه فردوسی مشهد، به این دانشگاه اهدا شد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،در مراسم رونمایی از کتابخانه زنده یاد دکتر لاهوتی، دکتر رهنما، رئیس دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی، دکتر محمدجعفر یاحقی، رئیس قطب علمی دانشکده ادبیات و پرفسور پاپلی یزدی درباره سوابق و خدمات ارزنده علمی دکتر لاهوتی در عرصه ادبیات و تلاش این مترجم نامی در نشر آثار ادبی سخنرانی کردند.

کتابخانه اهدایی دکتر لاهوتی شامل دو هزار جلد کتاب در موضوعات ادبی، عرفانی و عرفان اسلامی، مولوی پژوهی و کتب مرجع می باشد.

دکتر حسن لاهوتی مترجم و مولوی پژوه بعد از تحمل یک دوره بیماری سرطان 18 اسفند در سن 68 سالگی دار فانی را وداع گفت.

ممارست دکتر لاهوتی در ادب فارسی، احاطه بر زبان انگلیسی و شاگردی و هم جواریش با استاد سیدجلال الدین آشتیانی از وی محقق و مترجمی کم نظیر به وجود آورده بود.

از جمله آثار استاد حسن لاهوتی می‌توان به «خدمات مسلمانان به جغرافیا»، «جنبش اسلامی و گرایش‌های قومی در مستعمره هند»، «شکوه شمس»، «سیری در افکار و آثار مولانا»، «مسلمانان هند بریتانیا»، «شرح مثنوی معنوی مشهور به شرح نیکلسون بر مثنوی» (شش جلد)، «جغرافیا در قرن بیست و یکم»، «جانِ جان» منتخبی از دیوان شمس، «مثنوی» تصحیح نیکلسون و مقابله مجدد با نسخه معروف قونیه، «محمد رسول خدا» اثر آن ماری شیم و «مولانا، دیروز تا امروز، شرق تا غرب» اشاره کرد./س

برچسب ها: لاهوتی ، کتابخانه ، فردوسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.