معاون فرهنگی و امور نخبگان بنیاد ملی نخبگان از برگزاري اولين جشنواره منطقه اي نوآوري و شكوفايي در استان فارس اواخر ارديبهشت ماه سال جاري خبرداد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ سید حسن حسینی با اعلام این مطلب گفت: اولین جشنواره منطقه‌ای اختراعات به میزبانی بنياد نخبگان استان فارس اواخر ارديبهشت ماه سال 1393 برگزار می شود.

وي با بيان اينكه در سال 1393 چهار جشنواره نوآوري و شكوفايي با همكاري بنيادهاي استاني نخبگان برگزار مي شود، افزود:‌ رويكرد اصلي اين جشنواره‌ها در سال جاري تجاري سازي و تكميل چرخه ايده تا بازار است.

دكتر حسيني ادامه داد: همچنين تقويت خط اعتباري جهت تجاري سازي اختراعات و حمايت از ايده‌ها و ايده پردازان از ديگر اهدف برگزاري جشنواره‌هاي اختراعات در سال 1393 به شمار مي رود.

معاون فرهنگی و امور نخبگان بنیاد ملی نخبگان درباره معيارهاي جديد بنياد ملي نخبگان در حوزه حمايت از اختراعات تاكيد كرد: ضرورت دقت در بررسي و ارزيابي اختراعات از جهت نوآوري، ابداع، تجاري سازي و توجه كامل به تكميل چرخه از ايده تا بازار از جمله معيارهاي جديد بنياد ملي نخبگان در اين حوزه محسوب مي شود.

وي افزود:‌همچنين در جشنواره‌هاي اختراعات سال آينده بنياد ملي نخبگان تاكيد بر بهرمندي كامل از ظرفيت‌ها و امكانات معاونت علمي فناوري رياست جمهوري، ستادهاي توسعه فناوري‌هاي راهبردي است تا با تكميل چرخه اختراعات و تجاري سازي شاهد تقويت و توسعه كيفي امور اختراعات در كشور باشيم.

گفتني است، در سال گذشته هفت جشنواره منطقه‌اي اختراعات در هفت منطقه كشور و  يك جشنواره ملي نوآوري و شكوفايي با حضور مخترعان تمامي استان‌ها برگزار شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: مخترعان ، جشنواره ، نخبگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار