براساس گزارش سالانه شرکت آمریکایی تولیدکننده نرم افزارهای امنیتی سیمانتک که سه شنبه منتشر شد، حملات سایبری هدفمند در جهان در سال 2013 به ویژه حملاتی از آمریکا، چین و هند عملا دو برابر شده‌است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری فرانسه ، براساس گزارش سالانه شرکت آمریکایی تولیدکننده نرم افزارهای امنیتی سیمانتک که سه شنبه منتشر شد ، حملات سایبری هدفمند در جهان  در سال 2013 به ویژه حملاتی از آمریکا ، چین و هند عملا دو برابر شده است .

براساس این گزارش ، درحالی که این حملات بین سال های 2011 و 2012 پیشرفت کرده بود ، حملات هدفمند ( به افراد ، شرکت‌ها ، یک بخش یا یک دولت) فقط  در سال 2013 ،91 درصد افزایش یافته است.

این گزارش افزود این حملات همچنین به طور میانگین، سه بار طولانی تر از سال 2012 بوده است.
لوران هسلو مدیر راهبردهای امنیتی سیمنتک در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفت: این نقطه عطف بزرگ سال‌های اخیر است که حملات  به دهها میلیون دستگاه  رایانه به حملاتی تبدیل شده است که در آن هدف با توجه به آنچه جستجو می‌شود ، انتخاب می‌شود.

این گروه تاکید می‌کند: هدف عاملان حملات سایبری عمدتا دو نوع شغل است :دستیاران شخصی و کارشناسان روابط عمومی  و همچنین افراد مشهور و روسای شرکت‌ها برای دسترسی به جذاب ترین  اطلاعات شخصی در پروفایل آنان است. 

سیمانتک اعلام کرد : شمار موارد نقض داده‌ها شامل  اطلاعات بانکی ، اطلاعات تجاری ، مالکیت معنوی ، اطلاعات دولتی در سال 2013 در مقایسه با سال قبل 62 درصد افزایش یافته است و بیش از 552 اطلاعات  در معرض این حملات قرار گرفته است که ثابت می‌کند حملات سایبری تهدیدی واقعی برای اشخاص و شرکت‌ها است .

این گزارش بر این مسئله که در سال 2013 هشت  مورد حملات گسترده موجب از بین رفتن دهها میلیون ثبت داده‌ها شده است و این درحالی است که سال 2012، فقط یک حمله با این وسعت به وقوع پیوسته است.

 آمریکا ، چین و هند کشورهایی هستند که در آن حملات سایبری بیش از بقیه فعال بوده است .

سیمانتک علاوه بر اینکه اعلام می‌کند  این حملات به سمت تلفن‌های همراه و تبلت‌ها سوق یافته است همچنین درباره افزایش حملات به تجهیزاتی که به اینترنت متصل هستند ، هشدار داد.
هسلو تاکید می‌کند: ما شاهد موجی از حملات هستیم ، بسیاری ازاین تجهیزات یا امن نیستند یا از امنیت ناچیزی برخوردار هستند. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار