نمایشگاه صنایع دستی"ارمغان" آثار بانوی هنرمند نیشابوری بهناز مراتی در نگارخانه کمال‌الملک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور برپا شد.

 به گزارش حوزه  میراث باشگاه خبرنگاران ؛ حمیدرضا آتشی مسئول نگارخانه کمال‌الملک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور با اعلام مطلب فوق عنوان داشت: هنرمعرق و قلم‌زنی از هنرهای سنتی ایران محسوب می‌شود که در تاریخ ایران دارای قدمتی کهن می‌باشد و این هنر بیان کننده حالات عاطفی و انعکاس روحی انسان است و توانسته‌اند آثار فاخری را بخصوص در زمینه این هنر ایرانی، اسلامی بوجود آورند که درمعرض دید عموم قرار گرفته است.
 
وی افزود: نمایشگاه صنایع دستی"ارمغان" که مجموعه آثار بانوی هنرمند نیشابوری بهناز مراتی است در آن 50 اثر معرق ساقه گندم، قلم زنی، سوخت نگار، مشبک، معرق چوب و مجسمه‌های خمیری می‌باشد در ابعاد 40*30 تا 120*80 و یک هزار قطعه زیورآلات درمعرض دید عموم علاقمندان قرار گرفته است. 

وی به هدف از برگزاری این نمایشگاه اشاره و خاطر نشان کرد: این نمایشگاه با هدف معرفی این هنرسنتی ایرانی به مردم فرهنگ و هنر دوست نیشابور و دانشجویان، دانش آموزان به خصوص بانوان و نقد و بررسی این آثار صورت گرفته است. 

آتشی تصریح کرد: نمایشگاه صنایع دستی "ارمغان" از 17 الی 22 فروردین 93 از ساعت 9 الی 13 صبح و 17 الی 20 بعدازظهر در نگارخانه کمال‌الملک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور برای بازدید عموم علاقمندان دایر است. 

انتهای پیام/ 
برچسب ها: ارمغان ، نمایشگاه ، صنایع ، دستی ، کهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار