جنگنده هاي ارتش عربستان سعودي بر اساس توافق با آمريکا و رژيم صهيونيستی و در راستاي حمايت رياض از تل آويو می توانند بر فراز فلسطين اشغالی پرواز کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رسمی سوريه ( سانا) ، بر اساس همکاريهای جديد عربستان سعودی و اسرائيل  جنگنده های سعودی می توانند بر فراز فلسطين اشغالی پرواز کنند اما پرواز آنها برای حمايت از اسرائيل خواهد بود.

جبهه دشمنان سوريه به علت ضربات سهمگينی که ديپلماسي دولت سوريه و ارتش اين کشور به اين جبهه و طرحهايش وارد کرده است  تضعيف شده و آل سعود به شدت در تلاش است از بحران حمايت از تروريسم در سوريه به سلامت خارج شود و از طريق توافق با رژيم اسرائيل و زير نظر آمريکا برای حمايت از تروريسم در سوريه هماهنگی می کند.

پايگاه اينترنتي تيک دبکای اسرائيل از توافق سه گانه آمريکا ، عربستان و اسرائيل خبر داد که به هواپيماهای سعودی اجازه می دهد بر فراز اسرائيل در صورت نياز و براي کمک به هواپيماهای آمريکايی که برای گروههای تروريستی مسلح در سوريه سلاح منتقل می کنند پرواز کنند.

به نظر مي رسد هواپيماهای سعودی برای نخستين بار در تاريخ منازعه عربي و اسرائيلي در حريم هوايي فلسطين اشغالي به پرواز در خواهند آمد اما نه با هدف آزادسازی فلسطين بلکه براي کمک به طرح اسرائيل و آمريکا در منطقه و حمله به سوريه.

اين منابع گفتند :" توافقنامه سه جانبه بين آمريکا‌،‌ عربستان و اسرائيل وجود دارد که بر اساس آن هواپيماهای سعودی می توانند حتي به حريم اسرائيل نيز برسند."

وي تصريح کرد:" جنگنده های فرانسوی نيز در پايگاه تبوک مستقر هستند. سلاحهای آمريکايي در پايگاه هوايي تبوک از طريق اردن به جنوب سوريه انتقال داده مي شود. همچنانکه از ترکيه نيز به داخل سوريه از طريق منطقه کيليس براي افراد مسلح سلاح انتقال داده مي شود."  

اين تلاشهای عربستان برای نجات مزدوران تروريستش پس از تلاشهای متعدد و شکست خورده گذشته صورت مي گيرد و به نوشته روزنامه نيويورک تايمز عربستان در گذشته نيز مقادير زيادي اسلحه از صربستان خريداری و براي تروريستها در سوريه فرستاده بود و نتيجه نيز نابودي تروريستها و اسلحه آنها بود و رياض مجبور شد کساني را که در سوريه می جنگند مجرم اعلام کند در صورتيکه قبلا به حمايت از آنان افتخار می کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار