مدیر مرکز رفاه و خدمات اجتماعی منطقه یک گفت: طرح شکوفه‌های عشق با هدف یاری‌رسانی و تسهیل در امر ازدواج جوانان و تحکیم بنیان خانواده توسط شهرداری تهران اجرا می‌شود.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران مجید سعادتمندی گفت: طرح شکوفه‌های عشق هر سال 4 مرتبه در منطقه یک برای زوج‌های جوان برگزار می‌شود.

در شرع مقدس اسلام، ازدواج به عنوان امری خیر و پربرکت توصیه شده است که هر انسانی با ازدواج، نیمی از دین خویش را کامل می‌کند و ایمان ناقصش را تمامیت می‌بخشد.

در اجرای  این طرح، خدماتی با رویکرد تحکیم خانواده‌های نوبنیان و تسهیل در ازدواج جوانان از جمله استفاده از تالارهای یاس به منظور کاهش هزینه‌های مربوط به برگزاری جشن ازدواج، ارتقاء مهارت‌های زندگی زوج‌ها از طریق آموزش و اعطا جهیزیه ارزان قیمت با همکاری موسسات خیریه مردم نهاد به زوج‌های متقاضی ارائه می‌شود.

شناسایی و معرفی زوج‌های جوان نیازمند به خیریه‌ها جهت دریافت جهزیه ارزان قیمت و موارد دیگر، معرفی زوج‌های جوان به تالارهای یاس جهت برپایی مراسم ازدواج آسان، تشکیل پرونده و بانک اطلاعاتی زوج‌های جوان مراجعه کننده، برگزاری همایش‌های فرامنطقه‌ای جهت تحکیم بنیان خانواده‌های نوبنیاد، برگزاری کارگاه‌های آموزشی مهارت‌‌های زندگی به‌صورت رایگان در سرای محلات از اهم فعالیت‌های طرح شکوفه‌های عشق است.

سعادتمندی خاطرنشان کرد: تحکیم بنیان خانواده، اهداف اختصاصی، پایداری ازدواج و کاهش آمار طلاق، افزایش ازدواج ، استفاده از ظرفیت‌های موسسات مردم نهاد، تداوم ارتباط مدیریت شهری در جهت ارائه تسهیلات به زوج‌های جوان از اهداف کلی شکوفه‌های عشق است.

*برگزاری کارگاه آموزش‌ گل و گیاه آپارتمانی در مدرسه بنت اسد

مدیر اداره آموزش‌های شهروندی منطقه یک گفت: یک کارگاه آموزش گل وگیاه آپارتمانی در مدرسه فاطمه بنت اسد امروز در ناحیه 8 برگزار شد.

بی نظیر سیاوشی در ادامه افزود: در این کارگاه‌های آموزشی که با هدف آشنایی دانش‌آموزان با محیط زیست، اهمیت پرورش گل و گیاه در زندگی شهری و طبیعت، پرورش گل و گیاه آپارتمانی و روش قلمه‌زنی برگزار شد، 71 نفر از دانش‌آموزان در آن حضور داشته و در پایان فرم نظرسنجی در میان دانش‌آموزان توزیع شد و از آن‌ها پذیرایی به عمل آمد.

انتهای پیام/
برچسب ها: شکوفه ، عشق ، ازدواج ، تسهیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار