بحران بوجود آمده میان واشنگتن و مسکو در اوکراین ، جنایات تروریستها و افراد مسلح مورد حمایت برخی کشورهای غربی و عربی را در سوریه در سایه قرار داده است .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه دویچه وله ؛ این شبکه بین المللی آلمانی در مقاله ای با اشاره به وضعیت نابسامان شهروندان آواره سوری در مرزهای این کشور و جنایات گسترده تروریستها علیه آنان نوشت : با اوج گیری اختلافات میان مسکو و واشنگتن بر سر کریمه و اوکراین افکار عمومی جهان از وقایعی که در سوریه رخ میدهد ، منحرف شده است . 

این روزنامه در ادامه می نویسد : کشتار روزانه شهروندان سوری در شهرهای مختلف و بدست تروریستها و شورشیان مسلح ادامه دارد . مسکو و واشنگتن بر سر اوکراین در تنش و درگیری هستند وقربانی این تنش مردمی هستند که در سوریه در انتظار نشسته اند تا حمله گروهی تروریستها یا موشک باران آنها به منطقه سکونت آنان برسد . 

سازمان های بین المللی در حالی که از کشتار های دسته جمعی ، بریدن سرهای کودکان ، تجاوزات گسترده به زنان سوری ، قتل های دسته جمعی و بسیاری از دیگر جنایات شورشیان و تروریستها در سوریه خبر دارند اما ترجیح میدهند در مورد امور آموزش و پرورش جهانی یا بهداشت عمومی در سطح بین الملل جلسه و نشست برگزار کرده و راهکارهای بهبود آنها را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند !

دویچه وله در ادامه می نویسد : مذاکرات "ژنو یک و دو" بدون هیچ نتیجه ای پایان یافت ،‌در حالی که کشورهای برگزار کننده آن که ادعای اجرای عدالت و برقراری صلح و آزادی در سوریه را دارند وعده داده بودند که نتیجه این دو کنفرانس بازگشت ثبات و آرامش به مردم سوریه خواهد بود .

روزنامه السفیر لبنان در این باره نوشت : دولت اوباما در وقفه ای از زمان کمک های مالی و تسلیحاتی خود به شورشیان سوری را متوقف ساخت . همچنین تصمیم خود برای حمله نظامی مستقیم به خاک سوریه را از دستور کار خارج نمود . علت این اقدامات واشنگتن ، قدرتمندی روسیه  و قرار گرفتن پوتین در کنار دولت " بشار اسد " بوده است . در همین زمانکوتاه از قطع کمک های آمریکا در سوریه آمار قتل و کشتار شهروندان توسط تروریستها و افراد مسلح به میزان قابل تاملی کاهش یافت . 

" جاناتان ایل "‌ مدیر مرکز مطالعات بین المللی در موسسه سلطنتی انگلیس در اظهاراتی تصریح نمود : جزئیات همکاری های  غرب با شورشیان در سوریه موقعیت آنان را در سطح بین المللی تعیین می کند . این که سوریه میدانی برای قدرت نمایی مسکو و واشنگتن قرار گرفته است قابل پذیرش نیست چراکه با نگاهی به سایر میادین رقابت میان این دو کشور ،‌ نمی توان پذیرفت که هر دو ابرقدرت ریسک چنین اقدامی را آنهم در منطقه حساس خاورمیانه پذیرفته اند . 

در ادامه مقاله این روزنامه آلمانی آمده است :‌ بعلاوه سابقه اختلافات میان روسیه و آمریکا نشان میدهد کاخ سفیدهرگز تمایلی به رویارویی با مسکو در میدان نظامی نبوده است . بنابراین سوریه را برای مقابله با پوتین انتخاب نخواهد کرد . جنگ مستقیم یا غیرمستقیم آمریکا با روسیه هراس دیرینه واشنگتن بوده است چرا که به اذعان مقامات دولتی آمریکا چنین نبردی کل منطقه و حتی دنیا رادر آتش خواهد سوزاند . 

برخی کارشناسان بین الملل معتقدند یکی از اهداف آمریکا در مذاکرات هسته ای با ایران بهبود و اصلاح روابط خود با اصلی ترین هم پیمان روسیه و سوریه در منطقه است . 

انتهای پیام / 
برچسب ها: غرب ، جنایت ، سوریه ، اوکراین ، بحران ، مردم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار