عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی دستور با اشاره تصویب قطعنامه علیه ایران از سوی اتحادیه اروپا، گفت: این قطعنامه‌ها برای ما جایگاهی ندارد اما کسانی که با 1+5 مذاکره می‌کنند و با رئیس جمهور آمریکا تلفنی صحبت می‌کنند یا با وزیر امور خارجه آمریکا ملاقات می‌کنند بدانند که موضوع در مورد آنها متفاوت است، این قطعنامه پیامی برای کسانی است که به غرب دلخوش شده‌اند.

به گزارش خبرنگار بارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ "محمدحسین آصفری" نماینده مردم اراک و کمیجان در جلسه علنی امروز سه‌شنبه 19 فروردین مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور با اشاره تصویب قطعنامه علیه ایران از سوی اتحادیه اروپا، اظهار داشت: این قطعنامه‌ها برای ما جایگاهی ندارد اما کسانی که با 1+5 مذاکره می‌کنند و با رئیس جمهور آمریکا تلفنی صحبت می‌کنند یا با وزیر امور خارجه آمریکا ملاقات می‌کنند بدانند که موضوع در مورد آنها متفاوت است، این قطعنامه پیامی برای کسانی است که به غرب دلخوش شده‌اند.

وی افزود: دلخوش شدگان به پیام غرب بدانند که غرب در همه امور دخالت می‌کند، آیا افرادی که با شرکت  43 درصد مردم انتخاب شده‌اند انتخاب خود را دموکراتیک می‌دانند یا مردم ما که 74 درصدشان در انتخابات شرکت کرده‌اند دموکراتیک هستند؟

آصفری در ادامه خطاب به رئیس جمهور تاکید کرد: مشاور وزیر امور خارجه شما کسانی را که به قطعنامه اعتراض کرده‌اند، کاسبان تحریم می‌داند آیا ایستادگی در برابر غرب جلوگیری از نفوذ غرب در کشور و حرکت برای ایستادگی کاسبی است؟ کاسب تحریم کسانی هستند که فرش قرمز جلوی غرب انداختند، سایت‌های هسته‌ای را پلمپ کردند و باعث شدند که پرونده هسته‌ای ایران به شورای امنیت برود.، غرب بدانند که اگر چنین قطعنامه‌های صادر کنند در ادامه مذاکرات تجدیدنظر خواهیم کرد. خط قرمز ما تعلیق برنامه هسته‌ای‌مان است. خط قرمز ما حمایت از حزب‌الله و تعطیلی سایت‌های هسته‌ای است که به هیچ عنوان امکان‌پذیر نیست. 

عضو کمیسیون امنیت ملی با تاکید بر اینکه قطع‌نامه اخیر اتحادیه اروپا ماهیت سلطه جویی غرب را به خوبی هویدا کرده است، تصریح کرد: ملت ایران می‌داند که از این دست قطع نامه‌ها قبل از این هم از سوی غرب وجود داشته است، قطع نامه‌های این چنینی برای ملت ایران جایگاهی ندارد و باید گفت که این بار قطع نامه در حالی صادر شده است که مذاکرات ایران و 5+1 شکل گرفته است، ملت ایران می‌دانند که غرب اگر مهلتی پیدا کند در تمام امور کشور دخالت خواهد کرد.

آصفری گفت: اتحادیه اروپا باید پاسخ دهد که انتخابات ما که با حضور حداکثری مردم همراه بوده استادندارد نیست یا انتخابات کشورهای غربی که با کمترین مشارکت مردمی همراه است؟ آنها باید بدانند که جلوگیری از دخالت غرب در امور داخلی کشور از نظر آنان کاسبی برای تحریم نیست.

نماینده مجلس اظهار داشت: بهداشت حق مردم است دولت باید به این موضوع توجه کند تا بی‌عدالتی‌ها در این عرصه حل شود. امکانات بهداشتی باید برای همه فراهم باشد اما مردم دغدغه هزینه خدمات بهداشتی را دارند تا جایی که معالجه خود را متوقف و به مسکن اکتفا می‌کنند،  دولت باید در این زمینه اقدام جدی انجام دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار