معاون عتبات عالیات مرکز حج و پزشکی از ویزیت 36 هزار زائر ایرانی در مدت 20 روز در قالب خدمات ویژه بهداشتی ودرمانی نوروزی خبر داد.

علی حیدری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به افزایش اعزام‌ها به عتبات عالیات گفت:همزمان با افزایش اعزام زائران به عتبات عالیات در ایام نوروز، مرکز حج و پزشکی نیز با تمهیدات ویژه و ارائه خدمات بهداشتی، علاوه بر گروه‌های مستقر در عراق، 900 پزشک مرد، 6 پزشک زن، 16 پرستار، 3 کارشناس بهداشت محیط، 3 کارشناس آزمایشگاه و تکنسین دارویی در 4مرکز درمانی در شهر کربلا، 2 مرکز درمانی در نجف اشرف و یک مرکز در شهر کاظمین به زائران خدمات ارائه کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه طرح ویژه خدمات پزشکی و بهداشتی از 25 اسفند سال 92 شروع و تا 15 فروردین ادامه داشت بیان کرد:دراین ایام روزانه 1800 ویزیت، 1400 مورد تزریقات، 450 مورد پانسمان و یک مورد دیالیز صورت گرفته است.

وی در ادامه تصریح کرد:درمدت 20روز، 43 نفر برای دریافت خدمات درمانی بیشتر و تخصصی‌تر به مراکز درمانی و بیمارستان‌های عراق منتقل شدند و 4 نفر نیز به دلی شرایط جسمی بستری شدند.
به گفته‌ی معاون عتبات عالیات مرکز حج و پزشکی ، سرما‌خوردگی شایع‌ترین بیماری در بین زائران ایرانی بوده است.

وی در ادامه با اشاره به ارسال 10 تن دارو افزود:در طول سال 5 تا 6 بار دارو‌های ایرانی برای تأمین نیاز درمانگاه‌ها به عراق اعزام می‌شود که در مدت ایام نوروز 1200 قلم دارو و با وزن 10 تن برای تأمین درمانگاه‌ها به عتبات ارسال شد.

وی در پایان با اشاره به 101 مورد بازدید بهداشتی از مراکز اقامتی زائران خاطر نشان کرد:برای بررسی وضعیت بهداشتی مراکز اقامتی و مراکز طبخ غذا، در این مدت 101 مورد بازدید و 14 آزمایش صورت گرفته که هیچ مورد خاصی گزارش نشده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: خدمات ، تصریح ، ادامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.