نهنگ‌ها به تازگی یک توانایی عجیب و منحصر بفرد به دست آورده‌اند که موجب تعجب و حیرت فراوان کارشناسان در سطح دنیا شده است.

به گزارش خبرنگار فناوری‌های نوین باشگاه خبرنگاران؛ دانشمندان به تازگی کشف کرده‌اند که در عمق 10هزار فوتی از سطح دریا نهنگ‌هایی عظیم‌الجثه زندگی می‌کنند.


 
گفتنی است، یکی از این گونه نهنگ‌ها در عمق 2هزار و 992 متری زندگی می‌کند و حتی می‌تواند به مدت38 دقیقه بدون تجدید نفس‌گیری در آن عمق زنده بماند.


 
بررسی‌ها نشان می‌دهند، دانشمندان در یک مقایسه عمق اقیانوس‌ها و نوع نهنگ‌هایی که در سطوح مختلف زندگی می‌کنند را براساس یکی از مرتفع‌ترین ساختمان‌های دنیا بررسی کرده‌اند که ارتفاع این ساختمان در حدود 381 متر است و در کشور ایالت متحده قرار دارد.



کارشناسان معتقد هستند که علاقه‌مندی عجیب نهنگ‌ها به شنا و زندگی در اعماق اقیانوس به دلیل واکنش غیرطبیعی آنها به صدای کشتی‌ها است.
 
یکی از این گونه نهنگ‌ها در حدود 40سال زندگی می‌کند و از گونه‌های مختلف ماهی حتی ماهی‌های مرکب تغذیه می‌کند و وزنی معادل 2هزار و 500 کیلوگرم دارد.
 
کارشناسان توانایی زندگی در این عمق از اقیانوس را توسط این ماهی بسیارعجیب ارزیابی کرده‌اند و در حال بررسی و انجام آزمایش در خصوص این توانایی جدید نهنگ‌ها می‌باشند.
 
انتهای‌پیام/

برچسب ها: نهنگ ، اقیانوس ، دریا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار