شهریاری در صحن علنی:

چرا فرزندان مسئولان و آقازاده‌ها را به مناطق مرزی نمی‌فرستند؟/ استاندار قبلی، 15 گروگان را ظرف 48 ساعت آزاد کرد

نماینده زاهدان ضمن انتقاد از عملکرد وزارت امور خارجه گفت: اگر واقعا در استان و در مورد آزادی گروگان‌ها افراد دیگری نقش داشته‌اند بگویند، همین افراد بروند آقای نیکبخت را هم آزاد کنند آیا اگر آقازاده بود این طور رفتار می‌شد؟

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در جلسه علنی امروز طی اخطار قانون اساسی با استناد به اصل 152 این قانون از سیاست‌های خارجی جمهوری اسلامی انتقاد کرد.  
 
وی افزود: مسائلی در رابطه با آزادی گروگانان مطرح است، عزیزان ما را خودشان می‌برند، خودشان شهید می‌کنند،‌خودشان می‌آورند، دولت فعلی را مشروع و دولت قبلی را غیرمشروع می‌دانند، این عملیات‌ها در آن دولت را به نوعی موجه می‌دانستند.
 
شهریاری تاکید کرد: متاسفانه مسئولین هم در تبریک گفتن از یکدیگر سبقت می‌گیرند.  
 
نماینده زاهدان ادامه داد: در دولت قبلی استاندار وقت سیستان و بلوچستان آقای ده‌مرزه 15 گروگان را ظرف 48 ساعت آزاد کرد نه تبلیغ شد و نه تشویق بنابراین این همه تبلیغات برای چیست؟
 
وی ادامه داد: وزیر کشور و وزیر اطلاعات باید شفاف توضیح دهند صحبت‌های مسئولان با صحبت‌هایی که در استان می‌شود هم‌خوانی ندارد.
 
وی گفت: تکلیف خون شهید دانایی‌فر تنها نیروی بومی استان سیستان و بلوچستان چه خواهد شد؟  
 
نماینده زاهدان تاکید کرد: چرا سربازانی که به مناطق مرزی فرستاده می‌شوند از محرومین و مستضعفین هستند چرا فرزندان مسئولان و آقازاده‌ها را به مناطق مرزی نمی‌فرستند؟
 
وی در ادامه گفت: وزارت امور خارجه واقعا چه کاری انجام داده است تکلیف آقای نیکبخت دیپلماتی که بیش از 13 روز در اسارت است چه شده؟ چرا وزارت خارجه در این حوزه فعال نیست.  
 
شهریاری گفت: اگر واقعا در استان و در مورد آزادی گروگان‌ها افراد دیگری نقش داشته‌اند بگویند، همین افراد بروند آقای نیکبخت را هم آزاد کنند آیا اگر آقازاده بود این طور رفتار می‌شد؟  
 
وی در پایان خطاب به باهنر که ریاست جلسه را برعهده داشت گفت: از جنابعالی می‌خواهم به کمیسیون امنیت ملی دستور دهید تا این مسائل را به صورت جدی پیگیری کنند این کارها ما را به یاد فیلم سینمایی دل شکسته می‌اندازد که مرحوم خسرو شکیبایی همین کارها را آنجا مطرح می‌کردند.  
 
براساس این گزارش باهنر در پاسخ به تذکر حسینعلی شهریاری گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مراحل اولیه این موضوع را به صورت جدی پیگیری می‌کرد و بعد از آزادی نیز جلسه‌ای تشکیل داد در حال حاضر نیز کمیته‌ای تشکیل داده تا با سفر به منطقه موضوع را پیگیری کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: نماینده ، زاهدان ، کمیسیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار