مدیرعامل شرکت توسعه پتروشیمی گفت: مجتمع های پتروشیمی چابهار در مرحله طراحی اولیه است و هنوز میزان ظرفیت و تولید آن نهایی نشده و با تولیدی شدن این طرحها در سالهای آتی ایران می تواند قدرت نخست پتروشیمی در منطقه شود.

عادل نژادسلیم در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: تولید این شرکت در سال 92 حدود 14 میلیون تن بوده در سالجاری به 16 میلیون تن برسد که رشد 2درصدی را نشان می دهد.

 وی با اشاره به اینکه ارزش ریالی تولیدات در سال 92 حدود 320هزار میلیارد ریال بوده است گفت: حجم فعالیت های هلدینگ خلیج فارس در همه جنبه ها روند افزایشی را طی می کند و پیش بینی می شود امسال حدود ٤٠٠ هزار میلیارد ریال فروش داخلی داشته باشیم و در زمینه صادرات نیز جهش قابل توجهی برای سال ١٣٩٣ پیش بینی شده است.

مدیرعامل شرکت توسعه پتروشیمی از احداث دو مجتمع پتروشیمی متانول و آمونیاک در چابهار  و سه پروژه در عسلویه خبر داد و گفت: عملیات تسطیح زمین این طرحها آغاز شده است که بزودی به پایان خواهد رسید.

نژادسلیم افزود: این مجتمع های پتروشیمی در مرحله طراحی اولیه است و هنوز میزان ظرفیت و تولید آن نهایی نشده و با تولیدی شدن این طرحها در سالهای آتی و نیز دیگر طرحهای توسعه ای در صنعت پتروشیمی، ایران می تواند قدرت نخست پتروشیمی در منطقه شود.

وی با تاکید براینکه هلدینگ خلیج فارس افزون بر سرمایه گذاری های جدید در طرحهای توسعه ای شرکت‌های عضو برنامه های بلند مدتی برای تنوع سبد محصولات خود طراحی کرده است اظهار داشت: ایران دارای مزیت رقابتی در صنعت پتروشیمی است که باید از آن به خوبی استفاده کرد و هلدینگ خلیج فارس به دنبال افزایش و تنوع تولید در آینده است.

نژادسلیم افزود: شرکت هلدینگ خلیج فارس برنامه های ویژه‌ای در جهت اهداف توسعه ای و استراتژیک در دستور کار خود قرار داده است که از جمله این برنامه ها الفین بندرامام خمینی، PVC اروند و LPG در پارس جنوبی است. 

مدیرعامل شرکت توسعه پتروشیمی در خصوص اقتصاد مقاومتی گفت: ما هم اکنون در جبهه جگ اقتصادی هستیم یکی از اقدامات اصلی برای توانمندسازی داخلی کشور است و امید است با توسعه صنعت پتروشیمی سهم خود را در تحقق اقتصاد مقاومتی افزایش دهیم.

نژادسلیم درباره بدهی خوراک گازی شرکت های پتروشیمی تصریح کرد: شرکت هلدینگ خلیج فارس قبل از واگذاری به بخش خصوص بدهی به شرکت ملی گاز ایران داشت اما از زمان واگذاری به این طرف بدهی نداشته است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار