"نیکلاس مادورو "رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد که حاضر است تا با مخالفان دیدار کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  "روسیاالیوم" رئیس جمهور ونزوئلا نیکلاس مادورو روز گذشته به درخواست اتحادیه کشورهای آمریکای لاتین (اوناسور) و پس از 2 ماه تظاهرات مخالفان دولت، موافقت نمود که با هیئتی از مخالفان امروز سه‌شنبه دیدار و گفتگو کند.

مادورو پس از دیدار با 8 تن از وزرای خارجه اتحادیه اوناسور که از روز یکشنبه  به کاراکاس آمده بودند در گفتگو با رسانه‌های محلی گفت : گفتگوهای بسیاری را انجام دادیم و پیشنهاد شد که در نشستی با هیئت مخالفان شرکت نمایم و من نیز با آن موافقت نمودم .

شایان ذکر است که هیئتی از "میز وحدت دموکراتیک" (یکی از مهمترین احزاب مخالف دولت ونزوئلا ) شب گذشته با این وزرای اتحادیه "اوناسور" در یکی از هتل‌های کاراکاس دیدار کردند تا اعلام کنند که با دعوت برای این گفتگو و نیز دیدار دیگری در امروز با وزرا خارجه اتحادیه اوناسور آمادگی دارند.

همچنین در پیامی که مخالفان به وزرای خارجه اوناسور داده‌اند مجموعه ای از شروط برای دیدار با رئیس جمهور ونزوئلا مطرح گردیده که مهمترین آنان این است که مذاکرات با رئیس جمهور ونزوئلا براساس جدول کاری مشخص باشد و این دیدار از طریق رادیو و تلویزیون پخش گردد.

پس از دیدار مادورو با وزرای خارجه در قصر ریاست جمهوری "میرافلوریس" به مدت یک‌ساعت ، مادورو گفت : اگر این گفتگو انجام پذیرد ، پیام بزرگی برای صلح و دموکراسی به شمار خواهد آمد ، به شرط  آنکه رهبران سیاسی از نشستن بر سر میز مذاکرات فرار نکنند.

شایان ذکر است که مادورو که حدود یک سال قبل به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا تعیین شد ، از فوریه گذشته با موجی از تظاهرات دانشجویان و مخالفان مواجه گردیده است.

مقامات ونزوئلا تا حال حداقل 3 تن از مخالفان را به اتهام شرکت در کارهای خشونت‌امیز که از زمان شروع آن منجر به کشته شدن 39 تن و مجروح شدن بیش از 600 نفر طبق آمار رسمی گردیده است دستگیر نموده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار