مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر از مقابله با شیوع بیماری فلج اطفال گزارش شده از عراق از طریق واکسیناسیون کودکان زیر 15 سال خبر داد.

 
به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛فرشید بهشتی عملکرد شبکه بهداشت و درمان خرشهر و مراکز زیر نظر آن را در ابتدای سال 93 رضایت بخش ارزیابی کرد.

بهشتی در خصوص شیوع بیماری فلج اطفال گفت: در کشور عراق دو مورد فلج اطفال در تعطیلات نوروزی مشاهده شده بود که به همین علت از وزارتخانه نیز برای بازدید پایانه شلمچه مراجعه کردند.

وی تصریح کرد: همکاران ما در شبکه بهداشت با انجام واکسیناسیون کودکان زیر 15 سال ایرانی عازم عراق و عراقی‌های میهمان کشور با شیوع این بیماری مقابله کردند.در این مدت کوتاه اقدام به واکسینه کردن کودکان زیر 15 سال کردیم که یک‌هزار و 560 مورد کودکان ایرانی و 226 مورد کودک عراقی بودند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر در خصوص سطح کیفی خدمات در بخش اورژانس بیمارستان گفت: امسال  از سه پزشک در بخش اورژانس استفاده کردیم که ملحق شدن یک پزشک طب اورژانس به ارتقای سطح کیفی خدمات‌در این بخش کمک چشم گیری کرد.گفتنی است  این نوع تخصص برای نخستین بار در خرمشهر جذب و به کار گرفته شده است.

بهشتی افزود: در بخش بهداشت یک‌هزار و 893 بازدید از اماکن تولید و توزیع مواد غذایی داشتیم که در مواردی معرفی به دادگاه و تعطیلی محل منجر شد.

وی کلرسنجی مرتب آب، ارزیابی کیفی آب شرب و موادغذایی و معدوم کردن 472 کیلوگرم موادغذایی غیرقابل مصرف را از جمله کارهای مرکز بهداشت خرمشهر عنوان کرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر در خصوص آماده باش مرکز فوریت‌های پزشکی اظهار داشت: در طرح امداد نوروزی که از 26 اسفندماه تا 15 فروردین سال جاری ادامه داشت، مرکز فوریت‌ها در چند نقطه جاده‌ای و شهری پرتراکم و استراتژیک، اتوبوس آمبولانس و آمبولانس‌های خود را مستقر کرده و حدود یک هزار و 167 ماموریت را به انجام رساندند./س
برچسب ها: مقابله ، موفق ، فلج اطفال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.