این گزارش به توصیه هایی برای رشد روانی و اجتماعی و سلامت روانی نوجوانان می پردازد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ با توجه به اینکه سلامت روانی و اجتماعی و عاطفی افراد ریشه در نظام تربیتی حاکم بر خانه و مدرسه دارد، پس افزایش اطلاعات و آموزش بیشتر والدین و اولیای مدرسه امری ضروری است و مهم است که والدین از مسئولیت مهم خود برای حفظ سلامت روحی و روانی کودک مطلع شوند.
 
مورد دیگر که باید به آن توجه داشته باشیم، مشکلات اقتصادی و اجتماعی و پیچیدگی روابط انسان ها و اختلافات خانوادگی رو به افزایش و سست شدن عواطف و صدها مسئله دیگر که سلامت عاطفی و روان کودکان و نوجوانان را به خطر انداخته است که باید با ارائه خدمات مشاوره ای تخصصی در سطح مدارس و مراکز خانواده برای افزایش آگاهی جامعه تسهیل شود.
 
همچنین ایجاد تصویر مثبت و افزایش عزت نفس در جوانان و نوجوانان یکی از عوامل موثر در افزایش سلامت روانی و اجتماعی و عاطفی کودکان و نوجوانان است.
 
به توانایی فرزندانمان اعتماد کنیم
 
خانواده ها با اعتماد به توانایی فرزندان خود و واگذار کردن مسئولیت هایی در حد توانشان به آنها فرصت می دهند تا به نقطه ضعفها و توانایی های خود آگاه شوند و این کار به کودک و نوجوان می آموزد که تحمل ناکامی و شکست را داشته باشد و بفهمد هر چیزی را که بخواهد نمی تواند به دست آورد و باید تحمل خود را در برابر مشکلات افزایش دهد.
 
در پایان هم باید به این موضوع اشاره کرد که برای جلوگیری از کینه توز شدن و حسادت و اضطراب به نوجوان این امکان را داد که به جای سرکوب احساسش بتواند احساسات خود را از راه درست و اجتماع پسندانه تخلیه کند و از این خانواده ها هرگز نباید برای اصلاح و تنبیه فرزندان خود از شیوه تحقیر و سرزنش استفاده کنند، بلکه با یادآوری نقاط مثبت آنها نقطه ضعف های آنها را هم گوشزد کنیم.
انتهای پیام/
 

برچسب ها: رشد ، بهبود ، سلامت ، روان ، کودکان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار