روزنامه واشنگتن پست در مقاله‌ای درباره انتخابات افغانستان با اذعان به حضور گسترده پای صندوق‌ها نوشت: رأی دادن در افغانستان طبق مسائل قومیتی، تشکیل دولت را سخت‌تر می‌سازد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست امروز دوشنبه در مقاله‌ای درباره انتخابات افغانستان نوشت : علی‌رغم میزان اقبال بالای رأی دهندگان افغانی در انتخاب رئیس جمهور جدیدشان ، اما بسیاری از آنان طبق اصول قومیتی رأی می‌دهند.

این روزنامه همچنین در ادامه گزارش خود می نویسد : همراه با شمارش آراء از روز یکشنبه ، بسیاری از رأی دهندگان انتظار دارند که کشورشان به دوره جدیدی که اولین تحویل دموکراتیک قدرت به شمار می‌رود منتقل گردد.

این روزنامه سپس می‌نویسد: نامزدان ریاست جمهوری افغانستان تلاش دارند تا مانند رهبران بر قومیت‌ها فائق آیند و به اصلاحات سیاسی و اقتصادی بجای مسائل قومیتی که باعث جنگ‌های داخلی در دهه هفتاد گردید، بپردازند.

این روزنامه سپس می‌نویسد : رسیدن به نتیجه انتخاباتی طبق مسائل قومیتی می‌تواند که تشکیل دولت آینده را با مشکل مواجه گرداند.

این روزنامه سپس می‌نویسد : افغانها خاطرات بدی از جنگ دارند. اما پس از 18 سال از پایان آن جنگ‌ها ، تنش‌ها میان آن گروه‌ها کاهش یافته است و با انتخابات روز شنبه که در بسیاری از دوائر انتخاباتی برگزار شد بخاطر لحظات غرور ملی و مخالفت با طالبان ، جشن و سرور برپاگردید ؛ اما همچنان کابل شامل بخش‌هایی می‌باشد که نشان دهنده بزرگترین گروه‌های قومیتی  در کشور می‌باشند ، از جمله تاجیک‌ها که نامزد آنها در انتخابات "عبدالله عبدالله" است و در مناطق تاجیک نشین وی پیروز انتخابات است.

این درحالی است که "اشرف غنی احمد زی" که منتسب به  پشتوهاست در مناطق پشتونشین رأی بیشتر را دارد.

همچنین در مناطق "هزاره" که قومیت‌های دیگر ساکن می‌باشند "عبدالله عبدالله"  اکثریت آرا را به علت اینکه معاون وی "محمد محقق" یکی از فرماندهان جنگ هزاره می‌باشد دارا می‌باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار