رييس دانشگاه علوم پزشكي يزد گفت: يكي از دغدغه‌هاي دولت و وزارت بهداشت داشتن جامعه‌اي سالم است و اين مهم تنها در صورت اجراي خود‌مراقبتي ايجاد مي‌شود.

به گزارش خبر نگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران و به نقل از وب دا؛ دكتر محمد رضا مير جليلي با اشاره به تعريف سلامت گفت: سلامت به معناي رفاه كامل جسمي، اجتماعي و معنوي است كه خود مولفه‌هاي متعددي را شامل مي‌شود.

وي با تاكيد بر خود‌مراقبتي در آحاد جامعه خاطر نشان كرد: بايد به سمتي برويم كه فرهنگ پيشگيري بهتر از درمان است در جامعه نهادينه شود و افراد هر كدام به خود مراقبتي بپردازند، چرا كه با اجراي اين مهم بسياري از مشكلات نظام سلامت مرتفع خواهد شد.

دكتر مير جليلي همچنين از اجراي مهندسي شبكه سلامت در يزد خبر داد و افزود: ساماندهي نظام سلامت استان، بيمارستانها و مراكز درماني و همچنين كاهش هزينه‌هاي درماني از جيب مردم از مهمترين اولويت‌هاي دانشگاه علوم پزشکی یزد است.

وي در ادامه به اجراي طرح تجميع بيمه‌ها در استان اشاره كرد و گفت: استان يزد از لحاظ بيمه درماني رتبه نخست را دارد، به عبارتي خدمات با كيفيت و هزينه مناسب در كلينيك‌هاي ويژه به شهروندان و مراجعه‌كنندگان استان‌هاي همجوار ارائه مي‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار