مدیر گمرک شهرستان بیله‌سوار گفت: در سال گذشته و از طریق گمرک بیله‌سوار بیش از 23 میلیون دلار صادرات کالا به کشورهای خارجی انجام شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ احد محمدی افزود: این صادرات که اغلب شامل کالاهای مورد نیاز مردم آن سوی مرزها به ویژه مصنوعات پلاستیکی، سنگ ساختمانی و گروه خوراکی‌ها بوده بیشتر به مقصد آذربایجان و عراق انجام شده است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته از طریق گمرک بیله‌سوار به عنوان تنها گمرک مرزی استان اردبیل بیش از 53 هزار و 260 تن کالا به کشورهای دیگر صادر شده که این رقم به نسبت سال‌های گذشته با کاهش 40 تا 50 درصدی روبه‌رو بوده است.

مدیر گمرک شهرستان بیله‌سوار گفت: ارزش صادرات انجام شده از طریق گمرک بیله‌سوار بیش از 23 میلیون و 800 هزار دلار بوده که از نظر ارزش نیز ما با کاهش 25 درصدی روبه‌رو هستیم.

محمدی اضافه کرد: در همین مدت واردات کالا نیز انجام شده که این واردات بیشتر مربوط به کالاهای مورد نیاز کارخانجات، مواد اولیه و همچنین ماشین‌آلات است.

وی ارزش واردات از کشورهای امارات و ترکیه را حدود5 میلیون و 500 هزار دلار اعلام کرد و ادامه داد: وزن کالاهای وارداتی به گمرک بیله‌سوار حدود 13.5 هزار تن بوده است.

مدیر گمرک بیله‌سوار یادآور شد: در کنار واردات و صادرات از طریق گمرک بیله‌سوار تردد مرزی نیز بین دو کشور ایران و آذربایجان انجام شده به طوریکه بیش از 85 درصد ترددها مربوط به ورود مسافران از کشورهای آذربایجان بوده است.

محمدی گفت: در یک سال گذشته بیش از 960 هزار تبعه آذری از طریق گمرک مرزی بیله‌سوار وارد کشورمان شدند کههدف آنها بیشتر تأمین دارو و درمان، دیدار با آشنایان و حضور در مناطق گردشگری بوده است.

انتهای پیام/س

برچسب ها: اردبیل ، صادرات ، کالا ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.