معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه 10 تهران است، گفت: در حال حاضر صرفاً يك قطعه تجاري- مسكوني واقع در تقاطع خوش- خيابان امام (ره) به دليل عدم صدور حكم قضايي تملك نشده که به زودی این ملک نیز تملک و تخریب می شود.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران مصطفی بیگی خصوص آخرین وضعیت پروژه تعریض خیابان امام خمینی (ره)، اظهار داشت: این پروژه هم اکنون پیشرفتی بالغ بر 99 درصد دارد و تنها تخریب یک ملک و روکش آسفالت مسیر باقی مانده است.

وی با تاکید بر اینکه از بهمن ماه سال گذشته پروژه خیابان امام خمینی (ره) به رغم مشكلات عديده ناشي از تملك اراضي و جابجايي تأسيسات شهري به بهره‌برداري رسيده است، تصریح کرد: عمليات انجام شده در اين پروژه شامل تملك و تخريب اراضي واقع در طرح، پياده‌روسازي، جدول گذاري، زيرسازي و آسفالت خيابان، نوسازي و جابجايي شبكه هاي تأسيسات شهري شامل آب، برق، گاز، فاضلاب شهري، مخابرات بوده است.

بیگی با تاکید بر اینکه قرار نیست مراسم خاصی برای بهره برداری از این پروژه برگزار شود ، تصریح کرد: این پروژه هم اکنون زیربار ترافیک است و هر قسمتی از خیابان که عملیات عمرانی آن به سرانجام رسیده تحویل شهروندان شده است.

وی با بیان اینکه طول کل خیابان امام خمینی (ره) 2100 متر است که بخشی از این مسیر در حدفاصل بزرگراه یادگار امام (ره) تا خیابان جیحون در سال های گذشته تعریض شده بود، افزود: عرض مسیر باقی مانده در بخش حدفاصل خیابان جیحون تا بزرگراه شهید نواب صفوی که 1100 متر طول دارد، 14 متر بود که پس از تعریض به 35 متر افزایش یافت. به این ترتیب پیاده رو هایی به عرض 3.6متر نیز در طرفین مسیر احداث شده است.

وی با اشاره به تقسیم مراحل اجرای طرح تعریض در خیابان امام خمینی (ره) به 5 فاز، اظهار کرد: فاز نخست این عملیات در بخش حدفاصل خیابان جیحون تا خیابان کارون . 260 متر طول دارد، فاز دوم نیز حدفاصل خیابان های کارون و قصرالدشت است که طول آن 315 متر است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه 10 فاز سوم پروژه را حدفاصل خیابان قصرالدشت تا خیابان خوش خواند و گفت: این محدوده 255 متر طول دارد و بخش حدفاصل خیابان خوش تا خیابان رودکی و همین طور خیابان رودکی تا بزرگراه شهید نواب صفوی نیز فازهای بعدی پروژه هستند.

بیگی اضافه کرد: زیباسازی و ایجاد فضای سبز نیز همزمان با اجرای عملیات عمرانی در این محور انجام شده است.

طرح تعریض خیابان امام خمینی (ره) درراستای سهولت تردد وسایل نقلیه، کاهش ترافیک خیابان های همجوار و اتصال بزرگراه یادگار امام(ره) به شهید نواب صفوی در دستور کار شهرداری منطقه 10 قرار گرفت که پس از اجرای طرح ، خیابانی با عرض 35 متر تحویل شهروندان شد.

این امر علاوه بر فراهم کردن دسترسی به محدوده مرکزی شهر با هدایت ترافیک شرق به غرب و بالعکس ، موجب تسهیل در تردد وسایل نقلیه، کاهش ترافیک خیابان های همجوار، اتصال بزرگراه های یادگار امام (ره) و شهید نواب صفوی از طریق شریان های اصلی همچون خیابان امام خمینی (ره) شده است.
انتهای پیام/
 
 
 
 
برچسب ها: خیابان ، ترافیک ، طرح ، تعریض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار