تظاهر کنندگان هواخواه روسيه در شهر جنوبی اوکراين تظاهرات کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی پرس تی وی؛ این شبکه در خبری فوری و زیر نویس اعلام کرد تظاهر کنندگان هوادار روسیه در شهر جنوبی نیکلایف در اوکراین، در برابر ساختمان های دولتی تظاهرات کردند.

در حالی که مردم کریمه بعد از همه پرسی، عملا به روسیه پیوستند، اکنون دیگر نقاط روس زبان در اوکراین با تظاهرات خواستار برگزاری همه پرسی برای پیوستن به روسیه هستند.
به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان شهرهای روس تبار در اوکراین خواستار برگزاری همه پرسی و پیوستن به روسیه هستند.
در چندین شهر روس تبار در اوکراین، تظاهر کنندگان برخی از ساختمان های دولتی را به تسخیر در آورده اند و قانونگذاران خودخوانده در دونتسک، برگزاری همه پرسی برای پیوستن به روسیه را خواستار شدند.
این درخواست در شهرهای دیگر از جمله در خارکیف و لوگانسک که در مناطق نزدیک به مرزهای روسیه قرار دارند، تکرار شده است.
مقامات کی یف، چندین مقام امنیتی بلند پایه خود را به شهرهای شرقی اعزام کرده اند تا با ناراضیان در این خصوص به گفتگو بنشینند.

مقامات اوکراین اذعان کرده اند که نیروهای پلیس در این شهرها عملا دست به هیچ اقدامی نزده اند و برای همین، نیروهای پلیس بیشتری را به منطقه اعزام می کنند.
از دیگر سو در شهرهایی که گفته می شود شوراهای آن این درخواست را مطرح کرده اند، بیش از یک میلیون جمعیت دارند در حالی که شمار تظاهر کنندگان در بیرون از ساختمان های دولتی به ندرت به دو هزار نفر می رسد. مقامات اوکراین نیز گفته اند هر کسی که در این تظاهرات سلاح به دست داشته باشد، مشمول قوانین ضد تروریستی می شود و تا کنون شماری از تظاهر کنندگان نیز در این رابطه دستگیر شده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار