سخنگوی کاخ سفید درباره بی ثبات کردن اوکراین به مقامات روسیه هشدار داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی العربیه؛ این شبکه لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد آمریکا از ولادمیر پوتین نخست وزیر روسیه خواست دست از بی ثبات کردن اوضاع در اوکراین بردارد.

واشنگتن روز دوشنبه 8 آوریل از "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه خواست تا دست از "بی ثبات کردن" اوکراین بردارد.مقامات واشنگتن همچنین در قبال افزایش تنش در این کشور به دلیل "فشارهای رو به افزایش" روسیه ابراز نگرانی کردند.

"جی کارنی" سخنگوی کاخ سفید در سخنانی هشدار داد:ما آماده هستیم تا تحریم های جدیدی را علیه روسیه وضع کنیم.

سخنگوی کاخ سفید با اشاره به تصرف ساختمان‌های اداری در سه شهر خارکف٬ دونتسک و لوهانسک مدعی شد: شواهد قوی‌ وجود دارد که نشان می‌دهد برخی از تظاهرکنندگان در این شهرها از قبل پول دریافت کرده بودند و از ساکنان محلی نبودند.

کارنی هشدار داد که تلاش آشکار و نهان روسیه برای ورود به مناطق شرقی اوکراین می‌تواند به شدت بر تنش‌ها بیافزاید. وی ضمن هشدار درباره مداخله نظامی بیشتر روسیه در اوکراین٬ از رییس‌جمهوری روسیه  و دولتش خواست تا به تمامی تلاش‌ها برای ایجاد بی‌ثباتی در اوکراین پایان دهند.

دولت کی‌یف اعلام کرد که یکشنبه شب ساختمان‌های اداری سه شهر شرقی اوکراین ٬ به تصرف گروه‌های هوادار روسیه درآمده است. این گروه‌ها خواهان برگزاری همه‌پرسی برای پیوستن به روسیه شده‌اند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار