مقامات کشور لتونی اعلام کردند از آنجایی که برنامه‌های شبکه تلویزیون دولتی روسیه درباره بحران اوکراین در راستای منافع امنیتی این کشور کوچک حوزه دریای بالتیک نیست، پخش برنامه‌های یکی از این شبکه‌ها را ممنوع می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از آسوشیتدپرس، مقامات کشور لتونی اعلام کردند از آنجایی که برنامه‌های شبکه تلویزیون دولتی روسیه درباره بحران اوکراین در راستای منافع امنیتی این کشور کوچک حوزه دریای بالتیک نیست، پخش برنامه‌های یکی از این شبکه‌ها را ممنوع می‌کند. 

سخنگوی شورای رسانه‌ای لتونی گفت تعلیق سه ماهه پخش برنامه‌های شبکه دولتی (RTR Rossiya) روسیه از روز هشت آوریل شروع خواهد شد. این تصمیم در شرایطی گرفته شد که پیش از این نیز دادگاهی در کشور همسایه یعنی لیتوانی تصمیم گرفت پخش برنامه‌های یکی دیگر از شبکه‌های تلویزیونی دولتی روسیه را به سبب جهت‌دار بودن برنامه‌های آن ممنوع کند.

مقامات لتونی و لیتوانی اعلام کردند برنامه‌های شبکه‌های تلویزیونی روسیه درباره حوادث اوکراین، جانبدارانه است و باعث ایجاد ناامنی می‌شود. سه کشور لیتوانی، لتونی و استونی که جمعیت قابل توجهی از روس زبان‌ها در آنجا زندگی می‌کنند درباره اقدامات روسیه در اوکراین به شدت نگران هستند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار