آمريکا اسامی هيات نمايندگی خود در دوره جديد مذاکرات جامع هسته ای ايران و گروه پنج بعلاوه يک را که قرار است اين هفته در وين، پايتخت اتريش، برگزار شود ، اعلام کرد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛به نقل از به نقل از بي بي سي  ، بنا بر بيانيه روز يکشنبه وزارت امور خارجه آمريکا، "وندی شرمن"، معاون سياسی وزير امور خارجه، سرپرست هيات آمريکايي را برعهده دارد.

همچنين مقاماتی از وزارت دارايي و شوراي امنيت ملي آمريکا در اين گفتگو‌ها شرکت خواهند داشت. قرار است که دور جديدی از گفتگوهای ايران و گروه پنج بعلاوه يک  از روز سه شنبه در وين برگزار شود.

"پال ارواين"، مدير دائره پيشگيري از اشاعه تسليحات کشتار   جمعي شورای امنيت ملي ايالات متحده و "ريچارد نفيو"، معاون هماهنگ کننده امور تحريم‌ها وزارت امور خارجه آمريکا، نيز در وين حضور خواهند داشت.

هفته پيش، مذاکرات ايران و گروه پنج بعلاوه يک در سطح کار‌شناسي، در مقر سازمان ملل متحد در وين انجام شد.

اين پايگاه اينترنتي افزود: هم زمان با ادامه گفتگو‌ها، دولت آمريکا روز جمعه براي اولين بار در چند دهه گذشته، به شرکت هواپيماسازي بوئينگ اجازه فروش قطعات يدکی هواپيما به ايران را داد.
جنرال الکتريک، يکي از بزرگ‌ترين توليدکنندگان موتور و قطعات هواپيما هم اعلام کرد اجازه يافته است برای تعمير هواپيماهای ايراني اقدام کند. صدور مجوزهاي تازه از سوی وزارت دارايي آمريکا برای اين شرکت‌ها، در چارچوب توافق ماه نوامبر گذشته بين ايران و قدرت‌های بزرگ انجام شد.
مطابق توافق نامه ژنو، ايران متعهد شده است در برابر حذف برخي از تحريم‌ها و توقف وضع تحريم‌های جديد، غني‌سازي اورانيوم در سطح 20 درصد را متوقف کند. دو طرف توافق کردند در ظرف شش ماه به يک توافق جامع براي حل و فصل نهايي مناقشه هسته ای دست پيدا کنند.
برچسب ها: نشست ، وین ، بین الملل ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار