رسانه های غربی سانسور حقیقت را در مورد جنایاتی که تروریستها و حامیان آنها در سوریه انجام میدهند ،‌ به اجرا درآورده است .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری _‌تحلیلی گلوبال ریسرچ ؛ " سیمون هرش " روزنامه نگار سرشناس امريکايی در پایگاه خبری نقد کتاب لندن مطلبی را با عنوان "‌خط قرمز و خط موش صحرایی " منتشر کرد . در بخشی از این مطلب " هرش "‌ به افشای جزئیات کاملی از حمله شیمیایی که در سوریه انجام گرفت ، پرداخت . حمله ای که واشنگتن مدعی شد دولت سوریه انجام داده اما تمامی شواهد و حتی افکار عمومی جهان نشان دهنده چیزی خلاف آن هستند . بر اساس این شواهد شورشیان عامل اصلی حمله شیمیایی در سوریه هستند . 

"‌هرش " که برنده جوایز مختلف داخلی و بین المللی در زمینه افشاگری درباره حقیقت آنچه در زندان "‌ابوغریب" رخ داده ،‌بوده در گزارش خود در تاریخ 19 دسامبر با عنوان " چه کسی در سوریه از گاز سارین استفاده کرد ؟  " نوشت : حقیقت این حادثه چیزی غیر از آن صحبت هایی است که مقامات آمریکایی عنوان می کنند . این موضوع را بدلیل رابطه نزدیکی که با مقامات ارشد دولت آمریکا داشته ام ،‌مطرح می کنم . 

این مقاله (چه کسی در سوریه از سارین استفاده کرد ؟‌) برای روزنامه " واشنگتن پست "‌فراهم شده بود اما مسئولین این روزنامه آمریکایی باانتشار آن مخالفت کردند . این مورد یکی از هزاران مواردی است که سانسور خبری در رسانه های این کشور اعمال می شود . جدیدترین یافته های "‌هرش" نیز در رسانه های آمریکایی بطور کلی نادیده گرفته می شوند . 

در گزارش " هرش" به موضوعات زیر با ارائه سند و مدرک اشاره شده است : 

_ فشار و اصرار  دولت اوباما برای حمله نظامی به سوریه دقیقا هنگامی متوقف شد که ادعای مقامات کاخ سفید مبنی بر استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی از سوی کارشناسان و مقامات بین المللی به چالش کشیده شده و زیر سوال رفت . 

_ دولت آمریکا از این موضوع اطمینان حاصل کرد که ترکیه به دستور " رجب طیب اردوغان" نخست وزیر این کشور به تروریستهای " جبهه النصره"‌ برای تولیدگاز سارین و استفاده از آن کمک می کند . 

_ ارتش آمریکا از اقدام ترکیه و عربستان در انتقال حجم زیادی از گاز سارین به خاک سوریه توسط تروریستها از بهار سال 2013 خبر داشته است . 

_‌بازرسان سازمان ملل اعزام شده به سوریه از این موضوع اطلاع داشتند که شورشیان و افراد مسلح از بهار سال 2013 در میادین جنگ از گاز سارین استفاده می کنند . 

_ استفاده از گاز سارین در سوریه بهانه واشنگتن برای اعلام آمادگی به ارتش خود برای حمله نظامی مستقیم و گسترده بهخاک سوریه قرار گرفت . دو فروند جنگنده عظیم الجثه با هزاران بمب آماده حمله به سوریه شدند و لیست اهداف نیز در اختیار آنا نقرار گرفت . (‌تمامی اهداف اعلام شده برای بمباران در مناطق مسکونی قرار داشت )‌

_ حمله نظامی برای اجرا در تاریخ دوم دسامبر آماده شده بود . 

_ مقامات انگلیسی نیز برای ابراز همکاری و وفاداری با همتایان آمریکایی خود اعلام کردند که لندن نیز تمام نیروهای خود رابرای مشارکت در این حمله به حالت آماده باش درآورده است . 

_ سیا ،‌ ام آی 6 ،‌ عربستان ،‌قطر و ترکیه نیز از "‌خط موش صحرایی "‌پیروی کرده و در سال 2012 بخشی از سلاح های لیبی را از طریق خاک ترکیه به سوریه منتقل کردند . کنسولگری بنغازی مقر اصلی اجرای این عملیات بود . 

_ اوباما نقشی تاثیرگذار در رسوایی مالی سال 2012 در ترکیه ایفا نمود . این رسوایی مربوط به وابستگان و نزدیگان نخست وزیر این کشور بوده است . 

_ سازمان های امنیتی و اطلاعاتی آمریکا بلافاصله نسبت به صحت اتهام علیه دولت سوریه مبنی بر استفاده از گاز سارین علیه مردم این کشور شک کرد اما تمایلی به مخالفت با رییس جمهور آمریکا نداشت !

_ دولت آمریکا به چشم پوشی از حمایت مستمر و گسترده ترکیه از تروریسم ادامه خواهد داد چراکه "‌ترکیه " یکی از اعضای ناتوست . 


انتهای پیام /
برچسب ها: رسانه ، غرب ، اجرا ، سوریه ، تروریست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار