رئیس کمیته ملی ربوکاپ ایران از حضور 48 تیم خارجی و 340 تیم داخلی در نهمین دوره رقابت های روبوکاپ آزاد ایران 2014 خبر داد.

به گزارشگر خبرنگار باشگاه خبرنگاران  قزوین ؛
 
مرتضی موسی خانی افزود : یک هزار و 435 نفر دختر و پسر در غالب 285 تیم دانشجویی و 795 دانش آموز نیز در غالب 130 تیم دانش آموزی برای حضور در این دوره از رقابت ها از بین 1300 تیم داوطلب پذرفته شده اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین گفت : این مسابقات را از 18 تا 22 فروردین ماه طبق سنوات گذشته با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و کمیته ملی روبوکاپ ایران برگزار می شود، دانشگاه های معتبر دنیا در قالب تیم ها و لیگ های مختلف در زمینه علم رباتیک با یکدیگر رقابت می کنند.

موسی خانی خاطرنشان کرد: در بین شرکت کنندگان این مسابقات تیم هایی از دانشگاه های آزاد اسلامی قزوین، صنعتی امیر کبیر، فردوسی مشهد، علم و صنعت، شهید بهشتی، خواجه نصیر طوسی، علوم و تحقیقات تهران، صنعتی شیراز، دانشگاه های آزاد اسلامی تهران شمال، تهران مرکز، تهران جنوب و یزد حضور دارند.

وی گفت: در بین تیم های خارجی نیز تیم هایی از دانشگاه های شانگهای، برلین، فرانسیسکوی کلمبیا، آمستردام، استنفورد، نیپون ژاپن و ملی مکزیک حضور دارند.

رئیس کمیته ملی ربوکاپ ایران افزود : : حضور آلمان، هلند، انگلستان، ژاپن، پرتغال، کانادا، چین، کلمبیا، هند، پاکستان، مکزیک، ترکیه، اندونزی، کره جنوبی و برزیل در مسابقات بین المللی روبوکاپ آزاد ایران 2014، نشان از سطح بالای این مسابقات دارد.

این رقابت ها از امروز با استارت تمرینی تیم ها در 10 بخش دانشجویی و 5 پخش دانش آموزی فعالیت خود را آغاز می کند و مسابقات بصورت رسمی در بخش مقدماتی از روز 20 فروردین ماه با حضور مسئولین ارشد کشور و میهمانان خارجی در محل دائمی نمایشگاه های بین الملی تهران برگزار می گردد./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.