اگرچه علت دقیق بیماری هوچکین نامعلوم بوده و پیشگیری از آن در بسیاری از موارد امکان پذیر نیست، اما اغلب موارد این بیماری با تشخیص زود هنگام و به موقع قابل درمان است.

محمد رضا اعتمادی متخصص خون‌شناسی و سرطان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بیماری هوچکین یک نوع خاص از لنفوم یا سرطان بوده که با رشد غیر طبیعی سلول‌ها در دستگاه لنفاوی همراه است. 

وی افزود: برخی از مطالعات نشان می‌دهند که هوچکین ممکن است در اثر مقابله دستگاه‌ دفاعی بدن در برابر یک تحریک خارجی مثل یک ویروس ایجاد شود، در حالیکه بسیاری از تحقیقات دیگر علت هوچکین را کاملا نامعلوم می‌دانند. 

اعتمادی تصریح کرد: زمانی که علت دقیق یک بیماری مشخص نباشد، پیشگیری و درمان آن بیماری بسیار دشوار و در مواردی غیر ممکن می‌شود که البته این موضوع در مورد بیماری هوچکین در برخی از موارد کاملا قطعی نیست. 

وی با اشاره به اینکه تشخیص زودهنگام و به موقع بیماری هوچکین نقش قابل ملاحظه‌ای در درمان این بیماری دارد، تاکید کرد: اگر چه علت دقیق بیماری هوچکین نامعلوم بوده و پیشگیری از آن در بسیاری از موارد امکان پذیر نیست، اما اغلب موارد این بیماری با تشخیص زودهنگام و به موقع قابل درمان است. 

اعتمادی یاد آور شد: برای تشخیص زودهنگام هوچکین، معاینه منظم غدد لنفاوی بزرگ شده در ناحیه گردن، زیر بغل و کشاله ران بسیار کمک کننده خواهد بود. 


انتهای پیام/
برچسب ها: هوچکین ، لنفوم ، سرطان ، سلول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار