البته نباید افزایش درآمد متخصصان باعث افزایش هزینه‌ها و تحمیل آن‌ها به خانواده بیماران شود بلکه باید این کسری از محل بودجه و اعتبارات دولتی تامین گردد.

دکتر رضا ملایری، متخصص داخلی و فوق تخصص خون و آنکولوژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: متاسفانه جایگاه پزشکان متخصص و فوق تخصصی که سالها برای کسب تخصصشان زحمت کشیده‌اند تا بتوانند برای بهبود بیماران و نجات جانشان نقش آفرینی کنند آنطور که باید، به ویژه در سالهای گذشته و زحمشتان جدی گرفته نشده است. 

وی با بیان اینکه در بسیاری از مواقع بالا بودن ویزیت برخی از متخصصان را به عنوان نوعی اجحاف یا سوء استفاده از بیماری بیماران تلقی کرده‌اند گفت: حقیقت چیز دیگری است زیرا واقعا مبلغی که به متخصصین در مراکز دولتی در قبال درمان بیماران و حق ویزیتشان می‌دهند واقعا اندک و ناچیز است که گاهی این امر موجب سوق دادن بیماران توسط پزشکان به مراکز درمانی خصوصی برای دریافت مبالغ بیشتر است که عملا کار نادرستی بود و نیازمند برخورد با این گروه نیز هست. 

این فوق تخصص خون و آنکولوژی با بیان اینکه متخصصین نیز نباید به بیماران به چشم روزنه‌ای برای درآمد نگاه کنند، تاکید کرد: در صورتیکه مطالبات متخصصین در موعد پرداخت شده و واقعا درآمدشان در مراکز دولتی نسبت به علم، تجربه و بویژه تخصصشان افزایش یابد دیگر شاهد ترغیب بیماران برای مراجعه به مراکز خصوصی و حتی مطب‌ها برای ادامه درمان نخواهیم بود. 

وی اظهار داشت: البته نباید افزایش درآمد متخصصان باعث افزایش هزینه‌ها و تحمیل آن‌ها به خانواده بیماران شود بلکه باید این کسری از محل بودجه و اعتبارات دولتی تامین گردد که در این صورت قطعا متخصصین حاضر به خدمات رسانی حتی در مناطق محروم نیز می‌شوند زیرا اطمینان دارند که دیگر نگران کسری درآمد و یا کم بودن حقوقشان نیستند. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.