استاندار چهارمحال و بختیاری پیشنهاد داد، مدیریت سد و نیروگاه کارون 4 به این استان واگذار شود.

سد و نیروگاه بزرگ کارون 4 به عنوان بلندترین سد قوسی خاورمیانه در استان چهارمحال و بختیاری، در فاصله 180 کیلومتری جنوب غربی مرکز این استان ( شهرکرد ) و چهار کیلومتری محل تلاقی رودخانه های ارمند و بازفت واقع شده است .
قاسم سلیمانی ، در آیین معارفه مدیرعامل جدید شرکت آب منطقه ای استان چهارمحال و بختیاری افزود: با توجه به اینکه مدیریت نیروگاه و سد کارون 3 به استان خوزستان واگذار شده، استان چهارمحال و بختیاری واگذاری مدیریت کارون 4 از سوی وزارت نیرو به این استان را خواستار است.
وی افزود: مدیریت نیروگاه برق آبی کوهرنگ نیز به استان چهارمحال و بختیاری واگذار شود تا در توسعه این استان نقش داشته باشد .
سلیمانی گفت: استان چهارمحال و بختیاری اکنون متقاضی واگذاری مدیریت پروژه های آب به خود از سوی وزارت نیرو می باشد .
وی افزود: با وجود اینکه به نیروگاه ها مالیاتی تعلق نمی گیرد، شرکت های وابسته به این نیروگاه ها باید مالیات برارزش افزوده بپردازند و مالک این درآمد، استان چهارمحال و بختیاری است .
استاندار چهارمحال و بختیاری، با اشاره به وجود بحران کم آبی شدید در این این استان در دو سال اخیر اظهار داشت: در این مدت 218 روستا و شهرک صنعتی استان چهارمحال و بختیاری، با تانکر آبرسانی شد و 60 درصد قنوات خشک شد و سطح آب چاه ها نیز تا 23متر افت داشته است.
سلیمانی، با بیان اینکه این استان مخالف انتقال آب به فلات مرکزی نیست، تصریح کرد: توقع تامین آب از سوی این استان در پروژه های انتقال آب به استان های مرکزی براساس آمارهای سال های پربارش بوده و این انتظاری نابجاست چرا که استان چهارمحال و بختیاری در چند سال اخیر با بحران شدید کم بارشی و کم آبی مواجه بوده است.
وی افزود: مباحثی که در زمینه مدیریت ناصحیح آب وجود دارد باید به صورت کارشناسی بررسی شود که در صورت صحت آن الگوی کشت برنج به عنوان محصولی پرآب در برخی از استان های کویری تغییر کند و پساب های تصفیه خانه ها جایگزین آب با کیفیت مورد استفاده در کارخانه های صنعتی شود.
در آیین معارفه مدیرعامل جدید شرکت آب منطقه ای استان چهارمحال و بختیاری دکتر حسین صمدی بروجنی، به عنوان مدیرعامل شرکت آب منطقه این استان معرفی شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.