مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت : در ایام تعطیلات 103 هزار و 264 نفر از مجموعه های تاریخی و تفریحی استان اردبیل بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ یحیی نقی زاده افزود: مجموعه جهانی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی بیشترین بازدید کننده را در میان آثار تاریخی استان به خود اختصاص داده بود .

وی اضافه کرد: از ابتدای تعطیلات نوروزی بیش از 11 هزار نفر از مجموعه جهانی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی بازدید کرده اند که 100 مورد آن مربوط به بازدید گردشگران خارجی می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به بازدید پنج هزار و 113 گردشگر داخلی و 34 گردشگر خارجی از موزه باستان شناسی واقع در کنار مجموعه بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی، بیان کرد: یک هزار و 360 گردشگر داخلی نیز از موزه مردم شناسی اردبیل دیدن کرده اند.

نقی زاده با بیان اینکه بازدید از موزه صنایع دستی شهرستان اردبیل در حدود 492 نفر گزارش شده است، اظهار کرد: موزه شهرستان های نیر، مشگین شهر، نمین و خلخال نیز در مجموع 531 بازدیدکننده داشته است.

وی شمار بازدید کنندگان گردشگران خارجی از موزه های استان را در مجموع 136 گردشگر خارجی در طول تعطیلات نوروزی اعلام کرد و گفت : مراکز تاریخی،موزه ها، بازارچه های صنایع دستی، آب های درمانی و مناطق ییلاقی بیشترین پذیرش و بازدید کننده را در ایام نوروزبه خود دیدند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.