مدیرکل امور اجتمایی استانداری تهران گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی شهرستان دماوند، پتانسیل ها و جاذبه های گردشگری آن باید هر چه بیشتر تقویت شود.

محمدعلی عرفان منش در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهارکرد: با توجه به قرارگرفتن شهرستان دماوند در مسیر مواصلاتی محورهای فیروزکوه و هراز (شمال کشور)، باید در حوزه گردشگری و منابع طبیعی اقدامات بهینه تری در خدمات رفاهی و استاندارد سازی فضای سبز و طبیعت زیبای منطقه صورت گیرد.

وی با اشاره به برنامه ریزی های دولت تدبیر و امید در ستاد خدمات سفر گفت: ستاد خدمات سفر در حوزه گردشگری و منابع طبیعی باید در تمامی سال آماده خدمات رسانی به مسافران وهموطنان باشد تا مسافران هم از نظر کمی و کیفی با یک فضای خوب و ماندگار در مسیر ورود به شرق استان (شهرستان های دماوند و فیروزکوه) روبرو شوند.

عرفان منش با بیان اینکه ستاد خدمات سفر استان تهران دو هدف را دنبال می کند، گفت: نخست مسافران ورودی به شهرها قادر به گذراندن سفری خوب و استفاده مناسب از فضاهای شهری باشند و دیگر اینکه شهروندان هر شهر بتوانند از قابلیت ها و جاذبه های گردشگری شهر خود بهره برداری مناسبی داشته باشند.

وی افزود: با توجه به قابلیت های موجود در استان تهران، باید مدیران و مسوولان تدابیری اتخاذ کنند تا به جای محور عبوری بودن استان تهران برای مسافران، برنامه های تدوینی به سوی تقویت استان در پذیرش و بازدید مسافران از آثار فراوان تاریخی و ملی حرکت کند.

عرفان منش گفت: در این منطقه به لحاظ شرایط اقلیمی علاوه بر اسکان دائمی، اسکان اضطراری نیز پیش بینی شده و بر این اساس شهرستان دماوند همواره از اهمیتی خاص در استان تهران برخوردار است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری تهران به توجه نهادهای خدمات رسان به ارزیابی مردمی اشاره کرد و گفت: کار ارزشمندی که در این منطقه انجام شده، توجه به نظرات، پیشنهادت و انتقادات مردم و مسافران از طریق صندوق ها است که می تواند مبنای خوبی برای ساماندهی و سازماندهی اقدامات آتی باشد.

وی افزود: به همین منظور در نخستین پنجشنبه پس از تعطیلات نوروزی (21 فروردین)، نشستی با حضور مدیران استانی و شهرستانی در جهت ساماندهی مناطق گردشگری شهرستان دماوند برگزار خواهد شد.

این مقام مسؤول در خاتمه تصریح کرد: آمارها و مشاهدات میدانی حاکی از افزایش تعداد مسافران عبوری و اقامتی استان تهران نسبت به سال گذشته است که ارقام نهایی به زودی اعلام می شود.

مدیرکل امور اجتمایی استانداری تهران در خصوص فاصله زیاد پایگاههای امدادی در محور فیروزکوه گفت: براساس استانداردهای بین المللی در هر چهل کیلومتر از جاده ها و مسیرهای مواصلاتی باید پایگاههای امدادی هلال احمر، ایستگاههای خدماتی- رفاهی و... مستقر باشند تا بتوانند خدمات بهتری را به مردم ارائه دهند و به همین جهت باید فاصله 70 کیلومتری بین پایگاه چناران و امین آباد به طریق مقتضی رفع نقص شود./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.