مدیر آموزش و پرورش شهرستان فیروزکوه با اشاره به خدمات رسانی به بیش از سه هزار و 700 نفر در طرح اسکان نوروزی، از کسب رتبه سوم این ستاد در بین شهرستانهای استان تهران خبر داد.

 

یعقوب ایمانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهارکرد: پذیرش مسافران، زائران و گردشگران عبوری از فیروزکوه به صورت متمرکز در اداره آموزش و پرورش شهرستان به عنوان مرکز ستاد اسکان نوروزی صورت گرفت و این مهم از 28 اسفند 92 آغاز و تا پایان سیزدهمین روز از فروردین 1393 ادامه داشت.

وی افزود: با تمهید مقدمات و بررسی نقاط ضعف و قوت موجود، پیش از فرارسیدن سال نو سه مدرسه ˈامام علی(ع)ˈ ، ˈشهید بهشتیˈ و ˈحضرت خدیجه(س)ˈ با ظرفیت 32 اتاق و پذیرش 500 نفر در طول شبانه روز به عنوان مدارس درجه یک ساماندهی شد.

ایمانی گفت: چهار مدرسه دیگر ˈشهید مطهریˈ، ˈهاتفˈ، ˈ17 شهریورˈ و ˈحضرت فاطمه زهرا(س)ˈ نیز هر یک با ظرفیت سه کلاس درس و یک نمازخانه به منظور استفاده در زمان بحران و اضطرار آماده سازی شد که عمدتاً در دور دوم سفرهای نوروزی مورد استفاده قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: تا پایان موعد مقرر تعداد سه هزار و 700 نفر از خدمات طرح اسکان نوروزی فرهنگیان شهرستان فیروزکوه استفاده کردند که نسبت به سال گذشته رشد مناسبی داشت.

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: بیشترین تعداد مراجعان به مدارس در این ایام به ترتیب مربوط به یازدهم فروردین ماه با 230 مسافر (35 خانوار) و هشتم فروردین ماه با 225 مسافر (33 خانوار) بود.

این مدارس به فرش، تختخواب، پتو، تلویزیون، یخچال و برخی امکانات آشپزخانه به منظور رفاه حال مراجعان تجهیز شده بود.

مطابق آمار اعلامی از سوی آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، ستاد اسکان رودهن با پنج هزار و 222 نفر و دماوند با چهار هزار و 534 نفر اسکان افراد در مکان های اول و دوم قرار گرفتند.

در سال 92 ستاد اسکان شهرستان فیروزکوه در مجموع میزبان هشت هزار و 600 مسافر و گردشگر بود که دو هزار و 900 نفر آنان مسافران نوروزی بودند./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.