رئیس کمیسیون تعلیم و تربیت دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: مدیریت جهادی برای اتصال فرهنگ و اقتصاد و به عبارت دیگر برای تغییر و اصلاح خط مشی‌های اقتصادی بر اساس ارزش های فرهنگی لازم و ضروری است.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، جميله علم الهدی رئیس کمیسیون تعلیم و تربیت دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: با بررسی روند نامگذاری سال‌ها توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی«مدظله العالی» متوجه می‌شویم که این روند یک روند تکاملی و با اهدافی کاملا مشخص و تعریف شده است.

وی افزود: در سال 1393، معظم‌له با نگاهی هوشمندانه و دقیق دو جبهه اصلی تهاجم نظام سلطه جهانی را به خوبی تشخیص داده‌اند و به منظور مقابله در دو جبهه  اقتصاد و فرهنگ، عزم ملی و مدیریت جهادی را از همه مطالبه فرموده‌اند.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهيد بهشتي ادامه داد: بنده تصور می‌کنم، مدیریت جهادی برای اتصال فرهنگ و اقتصاد و به عبارت دیگر برای تغییر و اصلاح خط مشی‌های  اقتصادی بر اساس ارزش های فرهنگی لازم و ضروری است.

رئیس کمیسیون تعلیم و تربیت دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: به اعتقاد بنده فرهنگ و اقتصاد بسیار با هم در تماس هستند و به عنوان مثال با واردات کالاهای مصرفی از کشورهای غربی در حقیقت سبک زندگی و ارزش‌های فرهنگی این کشورها به آرامی وارد فرهنگ و زندگی جامعه ما می‌شود.

وی افزود: با استفاده هر چه بیشتر از کالاهایی که جایگزین انسان در ابعاد مختف شده‌اند، ما شاهد افزایش اوقات فراغت در سطح جامعه و خانواده ها هستیم که در این زمینه نیاز به یک برنامه‌ریزی مناسب جهت مدیریت این اوقات جهت جلوگیری از احساس بطالت در جامعه حس می‌شود.

علم الهدی ادامه داد: به عبارت دیگر می‌توان گفت که با پیشرفت صنایع و رواج زندگی ماشینی، جوامع دچار رکود و رخوت ‌شده‌اند.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهيد بهشتي ادامه داد: اقتصاد صنعتی، فرهنگ خاص خودش را که همراه با سستی، تنبلی و بیهودگی  است، را به همراه کالای مصرفی به کشورها صادر می‌کند.

رئیس کمیسیون تعلیم و تربیت دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: برای اصلاح و بهبود این روند در مرحله اول ما به یک کار فرهنگی نیاز داریم که باید در سال 1393 بنیان این حرکت فرهنگی نهاده شود.

وی افزود: در این سال که هم در ابتدای خود و هم در انتهای خود به عطر وجود کوثر نبوت، حضرت فاطمه زهرا «س» معطر است، زندگی این بانوی بزرگوار در مسیر اصلاح اقتصاد و فرهنگ مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

 عضو هیئت علمی دانشگاه شهيد بهشتي در پایان ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا«س» یک  جمله معروف دارند که می‌فرمایند: الجار، ثم الدار؛ یعنی تقدم دیگری بر خود و ایثارگری که اگر  این تعبیر زیبا به عنوان یک قانون طلایی وارد اقتصاد شود، آن را از بن اصلاح خواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار