سرپرست فرمانداری ویژه آمل گفت: سودجویان و فرصت‌طلبان با ساخت‌وساز در مناطق جنگلی بیشترین ضربه را به منابع طبیعی و اراضی کشاورزی شهرستان وارد می‌کنند.

سید جعفر رسولی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری افزود: این سیاست ابتکاری در راستای استفاده از ظرفیت‌ها و توانایی‌های کشور است.

وی با اشاره به توانمندی‌های بخش کشاورزی آمل یادآور شد: آمل دارای توانایی‌های بارز در زمینه کشاورزی است که باید با توسعه نوع کشت و نوع بذر مورد استفاده کشاورزان از آن بیشترین بهره برده شود.

سرپرست فرمانداری ویژه آمل با تاکید براینکه کشاورزان باید در زمینه بهره‌برداری بهینه از آب‌های زیر زمینی و اصلاح شیوه‌های آبیاری نیز گام بردارند، تصریح کرد: با تعریف زمانی تازه از کشت برنج باید به دنبال رویکرد افزایش تولید این محصول در منطقه باشیم.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان باید هر چه سریعتر نسبت به آب تخت کردن زمین‌های کشاورزی اقدام کنند، افزود: کاهش بارندگی در بهار سال گذشته و بهار امسال کشاورزان از فرصت‌ها برای آب تخت کردن استفاده کنند.

رسولی بارش باران در روزهای اخیر را فرصتی برای آغاز فصل کشاورزی و آب تخت کردن زمین‌ها دانست و گفت: این زمان بهترین فرصت برای کشاورزی است.

سرپرست فرمانداری ویژه آمل با تاکید بر توزیع به موقع نهاده‌های کشاورزی مانند کود و سوخت در میان کشاورزان خاطرنشان کرد: این توزیع سبب دلگرمی کشاورزان و تهیه محصول بهتر می‌شود.

وی تاکید کرد: در این زمینه باید با تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز، مقررات و قوانین را نیز به صورت صحیح رعایت کنیم./س

برچسب ها: ضربه ، جنگلی ، مناطق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.