ناظر عالی سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور خاطرنشان كرد: رسیدن به توسعه پایدار در گردشگری تنها از طریق همکاری و مشارکت فعال مردم و مسئولان تمامی نهادها اتفاق می افتد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، محمد علي مرادي‌فر دربازدید از خانه حيدرزاده مرکز دائمی اطلاع رسانی گردشگری و دبیرخانه ستاد تسهیلات سفر استان افزود: فرهنگ‌سازي هاي لازم جهت تحقق توسعه پايدار در صنعت گردشگري بايد انجام بگيرد تا در ايران هم مانند كشورهاي توسعه‌يافته مردم به طور خودجوش و رايگان و فعال به بهبود وضعيت گردشگري كمك كنند.

وي رونق بخشي بيش از پيش به صنعت گردشگري را نيازمند همت و عزم راسخ تمامي هموطنان به ويژه خيران دانست كه مي توانند در كنار حضور ارزشمند و جهاديشان در ساخت مساجد و مدارس در حوزه گردشگري نيز بيشتر پاي كار بيايند.

مرادي‌فر آذربايجان شرقي را يكي از استان هاي پيشرو در جذب كمك ها و فعاليت نيروهاي مردمي در رونق صنعت گردشگري خواند و گفت: اينكه مردم، خيران و ان.جي.او ها به صورت فعال در بازسازي اماكن و ابنيه تاريخي و مذهبي استان فعاليت داشته و نیازهای جامعه در راستای کمک به تقویت صنعت گردشگری را به خوبي درك كرده اند قابل تقدير است.

ناظر عالی سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور همچنين تعطیلات نوروزی را بهترین فرصت برای استفاده از ظرفیت های گردشگری استان های شمالغرب کشور به ويژه آذربايجان شرقي خواند و گفت: آب های گرم، درمانی و معدنی در شهرهای اين استان سرمايه ها و ظرفيت هاي كم نظيري هستند.

مرادي‌فر خاطرنشان كرد: آذربايجان‌شرقي با افزایش مراکز اقامتی و بهبود چشمگیر خدمات این مراکز به ویژه در مناطق نمونه گردشگری، روستاهاي هدف و شهرستان های دارای جاذبه های طبیعی، توانسته به خوبی از گردشگران نوروزی پذیرایی کند.

وي اينكه آذربايجان شرقي در نوروز امسال شاهد حضور گردشگران داخلي و خارجي بسیاری بود را مدیون اقدامات و تلاش هاي شبانه روزي اعضاي ستاد هماهنگي خدمات سفر این استان دانست./س
 
انتهای پیام/
برچسب ها: توسعه ، پایدار ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.