ناظر عالی سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور تاثير گردشگري در رونق اقتصادي استان آذربايجان شرقي به ويژه شهرستان ها را بسيار محسوس عنوان كرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، محمدعلي مرادي‌فر در بازديد از شهرستان جلفا افزود: آذربايجان شرقي با رشد بسيار سريعي كه در صنعت گردشگري داشته اكنون به عنوان يكي از چند مقصد اصلي ايران براي گردشگران خارجي، در مركز توجهات خاص قرار داشته و ورود گردشگران خارجي نيز افزايش ثروت ملي را به دنبال دارد.

وي با بيان اينكه گردشگري صنعتي است كه رفاه خانواده ها را به طور محسوسي بالا مي برد، اظهار داشت: با توجه به اينكه در صنعت گردشگري پول ابتدا به دست مردم رسيده و سپس دولت بايد سهمش را دريافت كند، اين چرخه موجب شده رفاه ابتدا به خانواده ها وارد شود سپس منافعش به دولت برسد.

مرادي‌فر با تاكيد بر اينكه در گردشگري داخلي نيز توزيع عادلانه ثروت اتفاق مي افتد، يادآور شد: بر همين اساس همواره تلاش شده تا سفرهاي مردم در سطح كشور توزيع شده و در چند نقطه خاص خلاصه نشود كه خوشبختانه آذربايجان شرقي توانسته در اين زمينه خود را به مقصد مهمي براي گردشگران داخلي و خارجي تبديل كند.

ناظر عالی سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور همچنين جشن نوروز را نماد همبستگی و همگرایی جهانی توصیف کرد كه از بسياري جهات بهترين الگوي جهاني شدن فرهنگي است.

مرادي‌فر ارمغان نوروز به جهانیان را نوعدوستی و محبت به یکدیگر دانست كه آييني با محوريت اهمیت به نهاد خانواده نيز هست.

وي با اشاره به نیاز استفاده از ظرفیت آیین ها و جشن های بومی کشور به عنوان توانمندی های قدرتمند ایران در صنعت گردشگری، بر لزوم تقويت آيين زنده نوروز كه منشا شادی و نشاط و از مهمترين ميراث هاي معنوي كشور است تاكيد كرد./س
 
انتهای پیام/
برچسب ها: تاثیر ، گردشگری ، رونق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.