نخست وزیر پاکستان روز یکشنبه انتخابات موفقیت آمیز در افغانستان را به ملت این کشور تبریک گفت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل ازخبرگزاری شین‌هوا؛ نخست وزیر پاکستان گفت تصمیم گیری از طریق صندوق های رای توسط مردم افغانستان عزم و علاقه آنها را به اتخاذ فرهنگی دموکراتیک منعکس می کند.
به رغم تهدیدهای طالبان و شرایط نامساعد جوی، مردم افغانستان در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای استانی شرکت کردند.
نواز شریف تاکید کرد مشارکت مردم افغانستان در این روند نقشی قابل توجه در برقراری صلح و ثبات در منطقه ایفا خواهد کرد.
وی افزود :« پاکستان نه فقط به افغانستان در تحکیم دموکراسی کمک و از این کشور حمایت خواهد کرد، بلکه با هماهنگی با رهبری جدید در افغانستان برای برقراری صلح و آرامش در منطقه اقدام خواهد کرد ».
نخست وزیر پاکستان ابراز امیدواری کرد انتقالی مسالمت آمیز و آرام در کابل صورت گیرد. وی همچنین ابراز امیدواری کرد این انتخابات در ایجاد وحدت و همدلی در میان مردم این کشور جنگ زده مفید باشد.
تسنیم اسلم سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه ای اعلام کرد مردم افغانستان با تهدید امنیتی و شرایط نامساعد جوی مقابله کرده اند و با حضور میلیونی در پای صندوق های رای، از حقوق دموکراتیک خود برای انتخاب رهبر آینده کشور بهره بردند.
این سخنگو خاطر نشان کرد مردم پاکستان همبستگی جدی خود را با مردم افغانستان در این لحظه تاریخی و در حالی که این کشور به سوی انتقال دموکراتیک مسالمت آمیز حرکت می کند، ابراز می کنند.
 بنابر اعلام مقامات انتخاباتی افغانستان، حدود هفت میلیون افغان از 12 میلیون رای دهنده واجد شرایط روز شنبه آرای خود را در سومین انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای استانی به صندوق های رای انداختند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار