14 نفر از اتباع ایرانی محبوس در زندانهای جمهوری آذربایجان در اجرای موافقت نامه انتقال محکومان بین تهران و باکو، روز یکشنبه به کشورمان منتقل شدند

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ مولایی مسئول امور کنسولی سفارت ایران در باکو ، در گفتگو با واحد مرکزی خبر با اعلام این مطلب افزود: این زندانیان روز یکشنبه در مرز آستارا تحویل مقامات قضایی جمهوری اسلامی ایران شدند تا ادامه محکومیت خود را در زندانهای داخل کشور سپری کنند.
وی با اشاره به اینکه موافقت انتقال تعداد 9 نفر دیگر از هموطنان زندانی در جمهوری آذربایجان از مقامات ذیربط این کشور گرفته شده است ابراز امیدواری کرد این افراد نیز به زودی به کشورمان منتقل شوند.
در آستانه نوروز 11 نفر از اتباع ایرانی محبوس در زندان های جمهوری آذربایجان به کشورمان منتقل شدند و دو تن از اتباع آذری زندانی در زندانهای جمهوری اسلامی ایران نیز در همین چارچوب تحویل مقامات قضایی جمهوری آذربایجان شدند.
مسئول امور کنسولی سفارت ایران در باکو با یادآوری قوانین و مقررات سخت گیرانه دولت آذربایجان در رابطه با جرایم مرتبط با مواد مخدر تاکید کرد: حمل و نگهداری برخی از داروها که بر اساس تجویز پزشکان ممکن است داخل کشور مجاز باشد همچون متادون و داروهای ترک اعتیاد و خواب آور، در جمهوری آذربایجان جرم تلقی می شود و مجازات های سنگینی در پی دارد.
وی از هموطنان خواست هنگام عزیمت به این کشور به این مسایل توجه کافی داشته باشند تا با مشکلی مواجه نشوند.
 
مولایی همچنین از مراجع ذیربط در مبادی خروجی ایران خواست که هشدارها و توصیه های لازم را در این باره به اطلاع مسافران برسانند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار