رییس سازمان مدیریت بحران کشور تاکید کرد: پیش بینی و پیشگیری اولویت نخست این سازمان است که این مهم در سایه آموزش علمی محقق می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران اسماعیل نجار در دیدار نوروزی با مدیران و کارشناسان این سازمان ضمن عرض تبریک سال نو و آرزوی سالی پربار برای تمامی هموطنان، حرکت در مسیر منویات مقام معظم رهبری در سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» اظهار داشت: فضای همدلی و همکاری که در سایه دولت تدبیر و امید به وجود آمده بسترهای توسعه و پیشرفت کشور را فراهم کرده است.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور در ادامه با مهم ارزیابی کردن نظارت بر ساخت و ساز و مقاوم سازی به مقایسه زلزله بم و محمد آباد ریگان در استان کرمان پرداخت.

دبیر شورایعالی مدیریت بحران کشور توضیح داد: زلزله 6 و6 دهم ریشتری بم با خسارات مادی و معنوی که بر جا گذاشت به یک بحران بین المللی تبدیل شد در حالی که زلزله 6 و 5 دهمی محمدآباد ریگان به علت مقاوم سازی بافت های فرسوده روستایی با کمترین خسارات ممکن در بخش انسانی و ساختمانی ظرف 12 ساعت پس از حادثه شرایط عادی حاکم شد.

معاون وزیر کشور استفاده از واژه ˈبلاˈ در حوادث طبیعی را نابجا خواند و تصریح کرد: حوادث طبیعی با دخالت انسان و بی توجهی بشر به قانون طبیعت رخ می دهد که خرد ناچیز و تنگ نظری منجر به عدم درک حکمت الهی می گردد.

نجار با اشاره به ارزش عمل در اسلام تاکید کرد: علم و دانش بشری اگر در میدان عمل به بکار نرود راه بجایی نخواهد برد.

برچسب ها: پیشگیری ، سازمان ، بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار