مدیر مرکز رفاه و خدمات اجتماعی گفت: یک میلیون و 300هزار نفر گردشگر به محل‌ها و مکان‌های گردشگری و زیارتی منطقه یک مراجعه کردند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، مجید سعادتمندی گفت: از ابتدای سال و شروع تعطیلات نوروز بیش از یک میلیون نفر از اماکن مذهبی، کاخ‌ها و بوستان‌های سطح منطقه یک بازدید کردند.

وی بیان کرد: بالغ بر 400هزار نفر به ایستگاه‌های گردشگری مراجعه کردند و نزدیک به 80هزار نفر پکیج از سوی گردشگران نوروزی دریافت شد.

شمیران، یکی از دل انگیزترین و پرجاذبه‌ترین مناطق تهران و شامل دهکده‌هایی در دامنه جنوبی رشته کوه‌های توچال است که تا سال یک هزار قمری (قمران) نامیده می‌شد و از آن تاریخ تا امروز (شمیران) نام گرفته است.

شمیران در لغت به معنای محل سرد است و درگذشته کوهستان شمیران را شمع ایران می‌گفتند. شمیران تاریخ هزاران ساله دارد و تاریخ آن با تاریخ ری باستان پیوند خورده است و شاهاتی چون کریم‌خان زند،آقامحمدخان قاجار، فتح‌علی شاه و ناصرالدین شاه همه از کسانی بودند که یا در شمیران سکونت داشتند و یا برای تفریح و شکار به این منطقه می‌آمدند.

بخش بزرگی از شمیران در تقسیم‌بندی‌های شهر تهران متعلق به منطقه یک است و از یکصد سال پیش تاکنون شمیران به دلیل جاذبه‌های طبیعت‌گردی و جاذبه‌های تاریخی متعدد مقصد سفرهای تفریحی ساکنان تهران به شمار می‌آید.

سعادتمندی در ادامه تصریح کرد: 13ایستگاه گردشگری در سطح منطقه یک از ابتدای تعطیلات نوروز 93 به بیشتر مراجعه کنندگان و گردشگران سطح منطقه بسته‌های اطلاع‌رسانی تحویل داده است و آنان از جاذبه‌های گردشگری منطقه بازدید نموده‌اند، این بسته‌ها شامل بروشور-نقشه راهنمایی سطح منطقه، تهران کارت، بلیط سینما و گردونه اطلاع‌رسانی است که به همه مراجعه‌کنندگان تحویل گردیده است.

وی افزود: ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی مستقر در جوار امامزاده و زیارتگاه‌های سطح منطقه بیشترین مراجعه کننده را داشته است و با توجه به تعطیلات نوروزی و ایام فاطمیه ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی در جوار امامزاده‌های سطح منطقه مراجعه‌کنندگان بیشتری نسبت به سایر ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی در سطح منطقه داشته است، در این ایستگاه‌ها علاوه بر ارائه پکیج اطلاع‌رسانی گردشگری طرح نسیم بهشت نیز جدا شد که در همه این ایستگاه‌ها یک روحانی آقا و خانم به مسائل شرعی و مذهبی مراجعه‌کنندگان پاسخ دادند.

مدیر مرکز رفاه و خدمات اجتماعی خاطرنشان کرد: ایستگاه گردشگری جماران به گردشگران مراجعه کننده به بیت حضرت امام خمینی(ره) خدمات گردشگری ارئه کردند و در این ایستگاه به مراجعه‌کنندگان بسته‌های گردشگری و اطلاع‌رسانی ارائه شد و گفتنی است این ایستگاه‌ها با استقبال چشمگیر گردشگران مذهبی مراجعه کننده مواجه شده بود.

امید است شهرداری منطقه یک بتواند در سال‌های آینده نیز به گردشگران نوروزی امکانات و خدمات رفاهی و تفریحی ارائه نماید.

انتهای‌پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار